vårsol och växthustankar

Igår fick vi en dec nysnö men idag skiner vårsolen och det droppar från taket. Vad solen är stark! Jag går omkring och kisar hela tiden, all snö förstärker ljuset förstås. Till slutet av veckan lovas det värme också. Inte fel :) 
Jag väntar på att växthussockeln som vi (läs Gullegubben) byggde i fjol ska tina fram så bygget kan fortsätta. Golvet till växthuset ligger också under snön.. och väggarna ligger i paket än.
Det blir nog inte så mycket frösådder i växthuset i år.. men man kan alltid köpa några färdiga tomatplantor eller nåt.  Jag längtar efter att få dyka ner i en påse planteringsjord :)!

Det skulle finnas luktblogg... Gardenia, den goaste doft jag vet... nä förresten den ligger på delad förstaplats med doften av hundtassar :)



Kommentarer
Postat av: Helena-rutan

Hundtassar? Luktar det gott? :o



Tycker du kommit på en bra grej att köpa en present åt dig själv på fredagen. :) Hos mig blir det ofta nån chipspåse eller nåt liknande bara..

2010-03-22 @ 13:03:35
URL: http://helena-rutan.blogspot.com
Postat av: Ninna

Solglasögonen var jag tvungen att plocka fram för att använda vid bilkörning.



Dofter från blommor - härligt:)

2010-03-22 @ 19:35:34
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Ingegerd

Åh, gardenia! Fantastiskt vacker blomma, men är den inte svår att klara? Jag planterade om mina pelargoner m m häromdagen, det var så härligt att hålla på med jorden! Tomatplantor är ett bra tips, har inte haft det på många år. Värt att prova! Hundtassar har en söt doft tycker jag!

Postat av: lotta

ja nu e de minsann vår!!!!!!!!! härligt!!!

2010-03-23 @ 13:17:38
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0