stickar och drömmer

Bloggstackarn har hamnat på undantag hela helgen. Jag kom på att man kan lyssna på böcker från biblioteket på laptopen och fastnade i det.  Ena hemska deckaren efter den andra har jag lyssnat på. Samtidigt som jag stickat. Inte bara undersängenmonster här hos mig ... nu har jag fått mardrömmar också ;)

Stickningen ska bli en väst. Mönster från Drops. Mönstret är superlätt att sticka och västen kommer att bli jättefin :) Jag använder inte garnet som mönstret sa utan jag stickar i mjukaste Baby Ull med två och en halvor. Det blir små fina maskor, ser nästan maskinstickat ut.


Kommentarer
Postat av: Ingegerd

Låter läckert, Baby ull! Lite 70.talsfärg och mönster, snyggt! Nog behövs det ull i den här s k vårperioden!

Postat av: Heidi

Vilket fint mönster! Jag känner igen det där med att lyssna på böcker; Man fastnar i det och märker inte att tiden går, speciellt inte om man stickar samtidigt!

2010-05-10 @ 18:09:25
URL: http://alpflickan.blogspot.com/
Postat av: Renée

Duktig du e! Jag kan bara inte lyssna på böcker om jag gör något annat under tiden. Jag är så himla okoncentrerad så det funkar inte (fast jag skulle allt vilja). Fin väst!

2010-05-10 @ 21:21:25
URL: http://www.vimsigamamman.blogspot.com
Postat av: Maja

Jättefin! Väntar på att mail så jag kan göra ätt för mig ifall min kompis dyker upp snart;)) Jag försökte lyssna på ljudbok en gång när jag skulle stryka men ack vad jag bedrog mig. Mammaaaaa, maaaaaammmaaaaaaa haha, ja du fattar;)Stor ide liksom.

2010-05-10 @ 21:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0