trädgårdsdax

Inte kan jag sitta så länge vid datorn dagar som dessa. Tjugo grader, sol och ljuvligt! Och en massa trädgårdsjobb som ropar på mig.

Primulan blommar.



Auriklar i nästan samma färg.




Knallgult vill jag inte ha i trädgården. Finns någon fulare färg! Knappt ens fint till påsk.
Varje morgon går jag en runda och gräver upp alla maskrosor som börjat blomma. Tänker att jag minskar antalet något. Utrota dem det har jag inte en tanke på för det går inte men jag slipper de gula blommorna iaf.
Jag fotar det mesta i närbild för titta hur gräsmattan där bakom skottkärran ser ut efter vintern och tikpinkandet! Vissen och trist :/
Men träden har små nya ljusgröna blad och det doftar jättegott av all ny grönska :)



Den här däremot, den gillar jag. Men jag vet inte vad det är. Har sökt på nätet men inte lyckats hitta den. Någon som vet? Perenn med gräddvita blommor och en tjugo cm hög sisådär.



Körsbärsträdet ´Kiku-shidare-zakura` har kommit så här långt. Jättespännande att få se hur hon ser ut!
Hon har rosa tulpaner vid fötterna. Det gillar hon :)



Det är tulpantider. I höst ska de få gödsling för jag tycker de blommar lite sämre än tidigare år.

Fransiga som riven lakansväv.



Och liljeblommande. Mina favoriter :)


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Ljuvlig blomning i din trädgård! :-)



Här slog körsbärs- och plommonträden ut hux-flux igår, efter att det äntligen hade varit en varm dag i förrgår. Så idag hoppas jag på en blå himmel - blommorna gör sej så mycket bättre på bild mot en sådan istället för mot en grå som det var igår. :-)



För några år sen fick jag för mej att alla gula blommor skulle bort ur mina rabatter, för jag ville att allt skulle gå i blått, rosa och vitt istället. Men de gula gav sej inte så lätt, och nu är de tillbaka igen. Matchar maskrosorna perfekt! Hm... <:-)



Ha en trevlig torsdag!!! :-)

2010-05-20 @ 07:45:47
URL: http://annakksfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0