virkad sommarkofta

Första gången jag virkat ett klädesplagg. Koftan blev super!  Jag är jättenöjd. Det är lite Odd Molly känsla över koftan, fast den blev bra mycket billigare än äkta vara :). 600 gram bomull på härva köpte jag och så använde jag mig av virknål 3 istället för 4 som mönstret sa.
Ska bara fästa trådar och köpa två pärlemorknappar som fattas och sedan är den klar. Koftan ska definitivt få följa med till Chelsea Flower Show :)!

Nu ska jag rensa maskrosor och sedan ska jag virka en hårig amigurumi. Man har inte roligare än man gör sig ;)





Lite senare... nä inte kunde jag vänta tills jag fick tillfälle att köpa fler knappar så koftan fick två rosa istället. Det var inte så dumt faktiskt :)

 


Kommentarer
Postat av: Mossfolk

Vilken jättefin kofta!!! Amigurumi känns som att det är på stark framfart. Jag hade knappt hört talas om det fram till för ett litet tag sedan och nu ser man det mest överallt.

2010-05-20 @ 14:21:01
URL: http://mossfolk.blogspot.com
Postat av: Ingegerd

Ha det riktigt underbart i London! Så fin Du blir i koftan, supersöt är den.

Postat av: Borzita-57

Åh, vad fin den blev. Jag har inte handarbetat på en vecka nu, det har ju varit ute-väder, så jag har varit ute med hundarna varje kväll, efter jobbet.

2010-05-20 @ 23:17:58
Postat av: Vida

Fantastiskt fin, du är ju fantastisk!

2010-05-21 @ 21:44:48
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Maja

Så fin!!! jättesöt

2010-05-22 @ 08:42:14
Postat av: Nilla

Så fin! Vad duktig du är!

2010-05-26 @ 21:22:07
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0