gåmedhundenvantar



Det ska bli ett par fingerlösa vantar till mig. Behövs när jag går med hundar och ska knyta bajspåsar och belöna med godis och fiska upp nycklarna och .. ja praktiskt helt enkelt. Resår upp och nertill blir det. Jag gör de så enkla som möjligt.
Mönster:
Stickor nr 3.
Garn; lagom till stickor nr 3.
Lägg upp 48 m fördelat på 4 stickor. Sticka resår 2 am, 2 r till lagom lång mudd. Sticka rätstickning och avmaska på lagom höjd 6 m från vardera av två stickor (eller sätt maskorna på en tråd). Fortsätt sticka runt på de övriga maskorna några varv till. Avsluta med en bit resår 2 am, 2r till lagom höjd. Avmaska. Plocka upp de 12 m för tummen, sticka några varv resår, avmaska. Gör en till likadan. Fäst trådar.

Visst är lagom ett bra ord.

Kommentarer
Postat av: Mossfolk

Snitsigt!

Jag som den senaste veckan har lärt mig att virka en mössa och sticka räta maskor kopierar mönstret för att använda då jag utvecklat mina färdigheter lite (mycket).

2010-11-08 @ 17:33:33
URL: http://mossfolk.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

Men så fiffigt namn på dessa vantar....och det verkar ju ska bli snö nu. Ha det gott.

2010-11-08 @ 19:20:42
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0