tomten är död



Det har snöat hela dagen. Fint, alldeles som det ska vara. Nu ska snön ligga kvar till efter jul allra helst. Det gör den säkert och så blir det bitande kallt alldeles som det ska vara. Wilma till och med glömmer att hon löper och slutar gnälla och nosa utan hoppar lyckligt omkring och hojtar; Matte, kasta snöboll!
Stackars trädgårdstomten ser mer död än levande ut. Han har stått ute hela sommaren och de tidigare rosiga kinderna har blekts bort i solen. Jag får nog ta in han för lite upplivande sminkning.. det står inte på förrn det är det jul och då måste han vara fit for fight.

Just nu sitter jag och skriver en extra lång handlingslista. Det är dags för storhandling. Vi har bestämt att vi ska göra så i fortsättningen, handla en massa, fylla frysen. Det blir både billigare och framförallt vad med tid vi spar. Och så slipper man de där eviga frågan... vad ska vi äta idag? För inspiration botaniserar jag på recept punkt nu. Den här gången har jag hittat till kockarna Nils Emil Ahlin, Marcus Samuelsson och anders Levén. I vårt kök kommer att lagas wienerschnitzel... kyckling satay.. rödbetsbiffar... bellmans strömming och en massa annat gott.  

Kommentarer
Postat av: maja

Men stackars tomten då=) OCh handlingslistor MÅSTE jag bli bättre på. I en storfamilj där en del av oss (läs grabbar i tonåren=) kunde äta middag 5 ggr om dagen så skulle man nog spara en slant på lite bättre planering=) Kram (monstret hälsar=)

2010-11-25 @ 19:53:38
Postat av: Ingegerd

Men så bra planerat, med recept också! Det är skönt då man fyllt frysen och vet vad man har. Hoppas tomten får en fin makeover så han blir snygg till jul! Klapp till Wilma!

2010-11-25 @ 20:30:47
URL: http://vitplister.blogg.se/?tmp=25201956

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0