vargavinter på väg



Gåmedhundenvantarna är klara. De blev bra förutom att mudden skulle kunnat vara något tightare. Fast idag förslår de inte! Vilket väder vi har hörrni! Är det här en försmak över hur vintern kommer att bli tro. Hos oss har det inte kommit snö än men det blåser nordan och är iiiiisande kallt. På nyheterna syns bilköer som står still i snökaos. Klä er varmt ni som ska ut, varnar de.
Gullegubben bytte till vinterdäck i går kväll som tur är. 
Det blir inga långpromenader idag hundarna, sorry. Fast jag tror inte ens ni vill ut. Vi får hitta på något kul inne istället.
Jag ska också roa mig med att virka en bakelse, en rosa och vit med ett par bär på toppen. Alla mina tidigare bakverk har jag ju gett bort så jag måste fylla på förrådet. Nu ligger en hög karamellrosa och vita och ett rött nystan framför mig på bordet och väntar på vad jag ska hitta på.  Men först en kopp kaffe och tända en brasa i kaminen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0