överinlärning



Någon annan än jag som gått på det här :)? Köp Expressen på tisdagar och få köpa en hundbok till förmånligt pris (det blir totalt typ en tia billigare per bok än om man beställer dem på adlibris ( fast de säljs bara under begränsad tid tror jag)).
Nåja, spelar roll. Böckerna är riktigt bra och det är spännande att vänta och se fram emot nästa nya läsning. Jo faktiskt nya. Annars kan jag tycka ibland att hundböcker är rätt förutsägbara men de här har lärt mig en del matnyttigt.

I dagens bok, som man kan köpa i morrn med om jag fattat det rätt, lärde jag mig om Överinlärning.
Fiffigt! Jag har inte vetat hur jag ska göra ... i vissa situationer blir det för svårt för Wilma, frestelserna blir för stora och även om Wilma är jättesuperduktig så ibland blir det bara för svårt.. typ en kanin springer mitt framför näsan på henne helt plötsligt, eller tre arga hundar rusar fram och skäller på henne, eller någon ropar ett glatt Hej! (då kan hon bara inte hejda sig utan vill springa fram och skiter i om jag vill nåt annat). Och sådana situationer är ju nästan omöjliga att träna! Men då är överinlärning en jättebra metod. Tack för det, Steen. Ett verktyg som jag saknade fick jag .. för bara 69 kronor (och en dålig kvällstidning).

Kommentarer
Postat av: maja

Aha, dom har jag missat. Överinlärning? Med risk för att låta som en naiv puckad hundägare så erkänner jag att jag måste läsa på om det=)

2010-09-22 @ 09:00:11
URL: http://hosmaja.blogspot.com
Postat av: Susanne P

Jag tycker att Fredrik Steen har mycket bra att lära ut. Han fick ju inte någon vidare bra kritik när han hade programmen på TV, vill jag minnas...

Man får ju sålla: det som inte passar mej och min hund det tar man inte in men det skadar aldrig att lära sig nya saker! ;)

Kul att du är tillbaka från bloggtorkan och du har hunnit med mycket i sommar, kan jag se!

Kram

2010-09-22 @ 13:11:33
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: Borzita-57

Hallå i stugan :-)



Jag har också köpt alla böcker med expressen. Gillar Fredrik, det mesta han gör och säger stämmer.

2010-10-11 @ 22:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0