en bra dag



Vilken härlig höstdag! Snart ska vi ut på en cykeltur i skogen, jag och Wilma. Klarblå himmel, höstanemonerna skrattar i solen. Löven rasslar i vägkanterna. Bättre blir det inte.



I förmiddags var jag och Wilma in till centrumkiosen och hämtade paketet som jag klickat dit. Ett paket fyllt med hundböcker. Här ska läsas!
Men det bästa med turen upp till centrum var att vi fick första kvittot på att Överinlärning (se inlägget nedan) fungerar. Wilma satt utanför kiosken, jag stod en bit ifrån på väg att sätta bokpaketet på cykelns pakethållare då hela hunddagiset promenerade mot oss! 7 stora hundar, flamsiga, skälliga och yra av att äntligen få komma ut på promenad.
-Wilma sitt! påminde jag henne. Och vad gör den kära hunden, jo inte ett smack, inte ett enda skall, inga öron fram eller rest svans. Hon bara satt lugnt och tittade på hundflocken som passerade alldeles nära. Och när jag med värme i rösten sa - Du är världens allra duktigaste! Nu går vi! tittade hon på mig och log lyckligt. Kan inte bli bättre :)

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Men hej! Tack för grattiset! Himmel vad länge sedan jag var in hit! Har läst ikapp en del...hoppas du är frisk o kry nu! Läst o njutit av härliga foton!

Kramen!

Ragnvi

2010-09-22 @ 19:21:19
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Erica

Åh va duktig hon va! :D Och den boken av Lars Fält, är bäst.... ÄLSKAR DEN. :)Just nu läsr jag en bok om hundens hud.

2010-09-24 @ 08:03:28
URL: http://tindrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0