våraktiviteter



Det här är skörden efter stormen. Just nu är Gullegubben och tar ner ett till träd som står på trekvart på Svåger Sjömans tomt. Himmel vad det har blåst! Idag har vi haft härligt vårväder fast inte så varmt som ni som bor i södra delen av landet. 20 grader i Kristianstad har det visst varit idag. Här har varit 10 ungefär och friska nordanvindar. Allt blåsande har i alla fall smält bort nästan all snö och torkat upp i backen. Och så fick vi ved förstås :)



Jag har räfsat och vårstädat tomten mest hela dagen. Det är inte färdigt men jag har fått undan en hel del. Måste städa så blommorna får ljus. Det känns i kroppen, jag är alldeles ledbruten. Bra träning! kan jag behöva efter allt sitta i soffan och sticka ;)



Riddarsporrarna har bråttom. Jag har sått ännu fler. Ska ha massor med riddarsporrar. De är härliga!



Måste plantera fler krokusar i höst. De är sötast.



Gullegubben har gjort en kämparinsats med växthusinredningen idag. Här sågar han till bräder som han byggde planteringslådor av. Grannkillen assisterar (barnarbetare är bra, de tar inget betalt ;)).



Så här blev planteringslådorna. De är flyttbara så jag kan möblera om när jag har lust :) 
Lådorna ska jag måla vita när virket har torkat och så ska det läggas i fiberduk innan de fylls med jord. Inne i högra hörnet är en lucka för där ska jag ta upp ett par golvtegelplattor och plantera en vindruva. Vindruvan ska klättra upp under taket och ge skugga har jag tänkt. Undras hur många år det tar :)



Och vad är det här då? Jo Grannkillen snickrade ihop en skolklass till växthuset. Och en hund (den med blåa svansen) Bra va :)



Skolbarnen har matteböcker på borden och skägg! De är jättefina och ska absolut få bo kvar i växthuset.



Diskbänken har kommit på plats. Benen är putsade och en bräda i framkant på bänken ger stadga. Brädan och benen ska jag också måla så småningom.


Kommentarer
Postat av: Maja

Hej min söta, ny adress. Maila så får du lösen. Kram

2011-04-10 @ 21:48:27
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

Även jag har fejat i trädgården idag....härligt!

En händig grannkille ;-)

2011-04-10 @ 23:17:18
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Cina

Åh vad avunsjuk jag blir... Önskar jag hade en plats att odla så. Men med tiden SKA jag ha det.. Tålamod gäller ett tag till.. Det blev hur som helst jätte fint med dina planteringslådor och perfekt med diskbänken också. Ser fram emot vad som komma skall där i lådorna.

Ha det gott

Cina

2011-04-11 @ 18:15:29
URL: http://hissen.blogg.se/
Postat av: Anki

Who nu ska hon få fint i växthuset. Kul grejer grabben snickrade ihop o fina. Redig snickare ju.

Varm o gott är de här i söder ja, i månads hade vi varmare än Kristianstad vi låg på 22 i skuggan. Ren sommardag o gott att kunna vara ute då.

Kramiz Anki

2011-04-12 @ 19:49:52
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Ingmarie

Herrejesus vad det kommer att bli snyggt!

O visst är det toppen med"barnarbete"!Haa!



Kramen

2011-04-13 @ 08:29:08
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Ingegerd

Det är roligt att jobba med/bredvid barn! Och så jättefina snickrade skolbänkar och elever han gjort!

Grattis till - hjälp Selma skäller - jag måste ut!

återkommer............

2011-04-13 @ 21:00:34
URL: http://vitplister.blogg.se/?tmp=1320443
Postat av: Cissi

Fina bilder.

2011-04-27 @ 13:21:04
URL: http://snickare-karlstad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0