vårvärme

Knappt tid att blogga nu när våren har kommit men då och då ska jag försöka ta mig tid.



Det är som magi när takfönstren öppnar sig automatiskt. Vi har ställt in så de öppnas när det är tjugo grader inne i huset. Det blir runt trettio grader i växthuset när det är 15 ute. Det är bra det för då torkar träet i lådor och annat så jag kan måla dem och ääääntligen börja ställa in mina planteringar och göra fler. Jag har tjuvstartat med att ställa dit ett par krukor bara. Ska jag måla sockeln vit eller låta den vara betongfärgad ? Jag har funderat fram och tillbaks och tror jag ska måla. Det blir en hel del måla innan allt är klart.



Det här är inte växthuset, det är ett litet uterum som utgår från vardagsrummet. Det och fönsterbrädorna inne får tjänstgöra som växthus tills vidare för frösådderna. Pelargonerna mår bra i uterummet fast det blir bra kyligt om nätterna. Det verkar fungera så länge det inte blir frost. Och det ska det väl inte bli .. hoppas. Men hibiskusarna stod där ute i natt och såg trötta och hängiga ut i morse så de fick komma in i stugvärmen igen. De repar sig så sakteliga. Stackars dem.





När plastlådorna inte räcker till ;)



Hårighunden vill ut. Hon får gå och komma som hon vill för det mesta, bara hon håller sig på tomten.



Här sitter mannen i huset. I fula amerikafåtöljen. Den skulle ha åkt på tippen för länge sedan om jag fått bestämma. Men okej då, ett litet hörn kan han få bestämma över i allt rosa och blommigt ;)

Kommentarer
Postat av: maja

Vilket mysigt uterum!!! Funderar på ett växthus i miniformat...räcker för mig för tillfället:) Har du nåt bra tips på vart man hittar???

2011-04-18 @ 22:37:10
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com
Postat av: Anki

Oh vad fint de blev växthuset o ja i uterummet med. Men blir de inte väldans varmt där också när solen ligger på. Ja nu är de vår o då blir de mindre o mindre dator, fast jag, ja jag jobbar ju vid den så de e ju gott att kunna blogga lite o få betalt för de..fniss.

Glad Påsk På Dig.

Kramiz Anki

2011-04-20 @ 20:59:20
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0