den som väntar på nåt gott...



Penseésådden får bo i uterummet i väntan på att växthuset ska bli beboeligt. Jag börjar bli otålig. Vill ha klart :(



Det är för MYCKET kvar att göra. Inne till höger ska arbetsplatsen vara. Vi har provat ut att diskbänken passar där.



Här ska jag plantera och pyssla om sådderna.
Mitt växthus ska användas till odling. Det ska vara så praktiskt som det bara går att få till. Jag ska inte flytta in en massa möbler där och sitta och mysa, utan jag ska ha så knökfullt med växter att knappt en enda liten stol får plats.

Lecablocken som diskbänken ligger på ska muras ihop och rappas och målas, fast först ska de sågas till så de får rätt höjd. Sedan ska det fästas en bräda på framsidan under diskbänken så den blir stadig och vatten ska kopplas in och så ska det bli ett hål i väggen längst ner vid golvet så jag kan sopa ut skräp och spola ut vatten ...och sockeln ska målas.

Måla kan jag göra men själva snickrandet och sågandet och rörmokeriet överlåter jag till Gullegubben. Jag är inte händig när det gäller sånt, tyvärr! Kan inte slå i en spik utan att det blir fel, jo det är så. Jag vill inte gärna göra och så blir det fel och så blir det en massa merjobb för att rätta till alla fel som jag gjort.
Så det är bara att gilla läget och vänta tills Gullegubben har tid så vi kan jobba tillsammans på att få det klart.




Sånt här är jag händigare på att göra :)
Min senaste sjal är klar. Nu ska den bara blockas så spetsmönstret kommer fram.

Kommentarer
Postat av: Ingegerd

Jaha, och vad är "blockas"? Spänner Du ut den på ngt sätt kanske? Vill veta!

Postat av: Erica



Åh va sugen jag blev på fröer nu när jag såg dina penseer. Men jag köper istället... :) Usch jag känner mig som en urvriden disktrasa av allt jobb och skola...Mest skolan. Hade en en-tillfälles-kurs igår med tre klasskamrater och med hundägare som fått mejl om gratis hundträningstillfälle. Snacka om blandning på folk och hundar... Ett par spanska adoptioner blandannat. Vädret var inte med oss, regnade och blåste... Vi var ute och det kändes inget kul alls för det var svinkallt och alla frös :( Menmen. Kommer kännas lättare att ha kurs själv sen. Mer välplanerat och då är det bara jag som leder. :)

2011-04-06 @ 08:08:08
URL: http://tindrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0