äntligen!



Äntligen har vi köpt oss ett soffbord som passar! 90x90 och vitt, alldeles perfekt. Först hade vi ett alldeles för litet rumsbord med ful skiva och när vi inte stod ut med det längre lånade vi ett annat "så länge". Det var fint men avlångt och därför passade det inte riktigt in. Det stod på trekvart och såg malplacerat ut. Nu äntligen har vi fått tummen ur och skaffat ett eget och fint :) 
Gullegubben monterade och så hittade han på att det skulle vara hjul under. Fiffigt. Dels för att det är lätt att skjuta undan närhelst det behövs, som när man städar eller har tappat nåt under. Dels kom bordet upp en tre centimeter sådär så det är bekvämare att äta vid det och ha datorn på.  Bordet hittade vi på IKEA.



Så här blev det och så här rörigt ser det alltid ut hos oss. Bordet fyllt med pryttlar och pinaler. Stickningar och dator och frukost och you name it. Jag har gett upp alla försök att vara organiserad och plocka undan efter mig, det går ändå bara ett tag och snart är det grejer överallt igen. Lika bra att ha ett bord där sakerna får plats. Nu håller jag på med strumpstickning, där på bordshörnet ligger de tre par jag stickat hittills och nu håller jag på med ett fjärde. Jag ska visa senare hur de blev.



I åratal hängde en naken glödlampa där i taket men till slut klickade hem en taklampa från Ellos. Äntligen, till slut, finally!!
Jag beundrar människor som köper hus, renoverar och möblerar och vips på bara några veckor är allt klart. Vi får aldrig klart, vi har saker som vi inte gillar "så länge" vilket ofta drar ut på flera år. Dels en kostnadsfråga förstås att få saker gjort men för oss handlar det mycket om att vi polemasar, inte kan bestämma oss, skjuter upp ... jag kan bli vääääldigt TRÖTT. Skulle vara skönt om allt blev klart någon gång..
Fördelen är att man blir väldigt glad när något äntligen blir gjort ;)


Kommentarer
Postat av: Erica

Fint det blev! Vi har också det bordet från ikea. La du inte märke till det när du var här sist? :)

2011-08-17 @ 12:52:52
URL: http://tindrah.blogg.se/
Postat av: maja

Fint!!! Och tack för tips, ett sånt bord har jag också sökt, smart med hjulen också=) Vi renoverar nu och jag är i din klubb...vi blir ALDRIG klara. Hemma hos en del säger det svisch så är det klart, men inte här då:) Men det får ta den tid det tar, liksom inget att göra åt. resten av vardagen måste ju funka också.Kram

2011-08-18 @ 08:13:55
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com
Postat av: Nina Lindh

Just samma bord som jag ska ha tag i... när och om jag nu kommer till Ikea. I dagsläget är vi utan bord, det hemska i marmor bar vi bort.

2011-08-18 @ 22:23:49
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Ingegerd

Klubb med många medlemmar! Vi har ett kvadratiskt soffbord eftersom vi har hörnsoffa. Men det är fult och slitet, behövs en duk på som alltid är skrynklig förstås. Fullt med grejer hos oss också! Men hjul ska jag be gubben sätta på bordsbenen, det är så tungt att flytta - (furu). Och jag ska skaffa en ny duk, så lite behövs ibland.

2011-08-21 @ 08:26:45
URL: http://vitplister.blogg.se/?tmp=21080836

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0