God fortsättning!



Några stackars ynka snökluttar ligger och krymper i blåsten. Ljumma vindar viner i skorstenen. Termometern visar flera plus.
Världen är bakochfram.

Man ska laga mycket julmat - massor - har jag kommit fram till för då behöver man varken laga mat eller handla lång tid efter jul. Sköna, lata dagar har det varit och jag har väl stickat ett och annat kan tänkas ;). Nästa jul ska här lagas mer mat så blir det ännu mer tid till annat!

Jag har inhandlat garn billigt av en som har lagt ner sin garnbutik och hade lite lager kvar och så har jag fått en hel kasse med bomullsgarn av en annan snäll en. Perfekt! nu har jag en hel del att jobba av. Hittills har det blivit halvvantar, halvvantar med spetskant så söta så och så tror jag det ska bli något till baby, för många av garnerna var pastelliga och gulliga. Funderar på tossor också ... eller tjocka innemyssockor för en del av garnerna är ganska grova motför vad jag brukar sticka i. Tjocka sockor med flätor på.. kanske... inte för att det behövs några nu i sommarvärmen ;)

Det bästa med garnerna från den nedlagda butiken var mölnlyckes sytrådstunna bomullsgarn. 8 spolar hade hon kvar. Jag köpte alla! För det garnet tillverkas inte längre och det är perfekt att virka romantiska spetsar av. Nu har jag spetsgarn så jag klarar mig livet ut :) Av svärmor fick jag knyppelgarn, det ska jag prova virka spets av det också, borde gå.



Det kom paket från pappa. Titta så fiiiin! Det är ett nyckelskåp tillverkat i gråvirke från den Lappländska skogen. Med mossan kvar på. Skåpet har pappa designat och snickrat. Han är otrolig. 



Inne i skåpet fanns fler av pappas alster och en blomsterboll av torkad kattfot.
Fick en tår i ögat när jag öppnade skåpet. Gulligaste gulligaste pappa.

God Fortsättning vill jag önska alla! bloggpirater, hundtokiga, pysselmajor, studenter, fröknar, glada, ledsna, glädjespridare, mammor, vallonprinsessor och alla andra prinsessor!

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Men oooooooo vad mycket garn du måste ha!!



Så ser jag skåpet........sååååååå vackert! Gråvirke från Lappland weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!! Vars bo han? Åhhhh innehållet! Vilket hantverk! Renarna!! Underbart! Vilken klapp!! joooo jag är "avis" ;-))



Kolla mina Pinteresttavlor som jag har på bloggen där till höger i kanten....det finns en tavla som heter To my grandchildren....där finns länk till gratis mönster på en söt liten tröja...kanske något?! Eller du kan ju hitta annat där. Du får en snabb överblick eftersom det finns bild på varenda grej....ha det gott i stormen! ;-)) Ät och sticka lugnt!

2011-12-27 @ 11:00:38
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se
Postat av: Vida

Nu ser man ju vart delar av din kreativitet kommer från, vilken fantastiskt skåp.. så själsfullt och fyllt med skatter. Helt otroligt vilket hantverk!



Det där garnet kom i rätta händer, dina strumpor prydde mina fötter på julafton och fick väldigt mycket komplimanger. Ska bli kul att se vad du skapar med garnet. Har glömt frågat om pengarna kommit fram men jag utgår från att du säger till annars...



Bloggpiraten filar på nåt inlägg, har du nån aning vad det handlar om??



Kramar från Liv

2011-12-27 @ 21:23:42
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Pysselfarmor

Vad roligt att du "försvann" i Pinterest-träsket!!

;-))

2011-12-28 @ 15:23:15
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Raija

Men oj så fint nyckelskåpet är och alla fina saker där inne. Förstår att du blev glad, för vem skulle inte blivit det.



Kul att du lyckades köpa massor billigt garn. Får hoppas att någon av garnaffärerna här i stan också lågger ner...:-)

2011-12-28 @ 18:34:15
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Raija

Men oj så fint nyckelskåpet är och alla fina saker där inne. Förstår att du blev glad, för vem skulle inte blivit det.



Kul att du lyckades köpa massor billigt garn. Får hoppas att någon av garnaffärerna här i stan också lågger ner...:-)

2011-12-28 @ 18:35:24
URL: http://www.nitida.se
Postat av: ejmis

Vilket underbart nyckelskåp med innehåll!!

2011-12-29 @ 10:14:54
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: maja

Å så fint! Förstår din glädjetår! OCh grönt är det här med...julafton hade vi +9. Helt otroligt! Önskar dig ett gott nytt år! Hur går det smällarna förresten? Godtas dom eller är dom läskiga? Freja bryr sig faktiskt inte som väl är...kram

2011-12-29 @ 22:18:55
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com
Postat av: YoKo på http://liten-anna.blogspot.com

såååååå fint!

2012-02-11 @ 20:17:58
URL: http://liten-anna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0