jul jul grönskande jul



Den riktiga julkänslan vill inte riktigt infinna sig här hos oss. Gräset är grönt och pelargonerna blommar, ingen ordning alls ;) Adventsstjärnorna gör sitt bästa för att skapa stämning men det räcker liksom inte. Nä nu får det gärna komma lite snö. Inte lika mycket som i fjol utan bara alldeles lagom med snö önskar jag mig.



Jag fastnade i skapandet ett tag, det ville sig inte alls. Vet inte hur många grejer jag började på och inget ville bli bra... men nu har det lossnat :) Det är bara att fortsätta försöka så funkar det till slut. Hemmet är fullt av funderingar och teckningar och jag skulle behöva klona mig för att hinna göra allt. Det känns bra :)

På bilden är en idé om en typ krage. Tänkte mig flätor och mosstickning och en radda knappar. Helst skulle jag vilja göra den i benvitt men jag hade inget sånt garn hemma så den fick bli i grönt.



Så här blev den. Stickad i dubbelt garn så den skulle bli så ´chunky´som möjligt. Den är riktigt fin på.. funderar  på om det ska vara knappar alls, tycker nog den är fin som den är men jag har inte bestämt mig. Jag ska hitta på ett par matchande vantar till, de ska få en bred fläta mitt på tror jag.



Figurer som jag har i huvudet... att brodera på någongstans kanske..
Jag har skaffat mig en pärm för alla idéer och mönster som jag gör. Måste försöka göra något slags ordning bland allt mitt hittepå.



Vi har hundbesök över helgen. Oskars matte är bortrest och då får han bo hos oss.
Oskar ligger på golvet och Wilma har sin plats i fåtöljen. Så här ligger de för det mesta när de är tillsammans, ligger och väntar på att Matte ska gå ut i hallen och skramla med kopplen för det betyder Gå ut! det bästa som finns när man är hund. Jag ska strax förbarma mig över dem, ska bara fundera ut ett vantmönster först ;)

Kommentarer
Postat av: Sanna, Ett Nästintill Tvillingliv!

Hej!

Tänkte bara säga att du har fått en award på min blogg.



http://saannisdesign.blogspot.com/2011/12/award.html

2011-12-03 @ 14:01:13
URL: http://saannisdesign.blogspot.com/
Postat av: Liv

Hej härliga,

Kul att du fick förfrågan men jag är inte förvånad... menar du att du kommer lägga ut de alster som är såna du kommer att sälja (så jag inte börjar försöka köpa dina egna saker som du ska ha).



Kramar och tack för all skaparglädje du skänker

2011-12-03 @ 21:26:56
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Ingegerd

Fin, mild grön färg på kragen!Men hur ska den knäppas då? Jag lade just ned två oavslutade lapp-projekt i lådan. Väntar tills jag får lust igen och ljuset börjar komma tillbaka. De blev väl glada då de fick gå ut sedan, förstår jag, fina vovvarna!

2011-12-03 @ 21:35:13
Postat av: Pysselfarmor

Oj oj oj vad du är bra på att rita! Och nu såg jag bevisligen att du har en sådan mönsterbok så jag ska sluta tjata ;-))



Woffsingarna är väl för söta. De vet var och en sin plats!

2011-12-03 @ 21:45:25
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Raija

Ingen riktigt julstämning i år...inte än...med allt grönt. Men det är fint på kvällarna med alla adventstjärnor i fönstren.



Hundarna ser ut att ha det skönt, medan de väntar på att du ska få tid och lust att gå ut med dem.

2011-12-04 @ 08:56:16
URL: http://www.nitida.se
Postat av: maja

Nej julstämningen är lååångt borta faktiskt. Nu är ju inte jag en så väldans stor snö och vintervän utan tycker det är rätt bekvämt som det är nu men visst är det något särskilt med en vit jul;)

2011-12-04 @ 09:36:47
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0