dagens läsning



Nyaste numret av Hemslöjd har kommit. Det är en bra tidning tycker jag. Seriöst om handarbete och slöjd. En massa inspiration och ideér får man när man läser den.
Nu var temat ull. Jag visste inte att det fanns så många sorters ull!







Bilderna gillar jag mest. De räcker för att bli inspirerad. Broderat på ull... vad vackert, måste jag prova på någon gång. Stjärnmönstrat mmmm va fint.




Apropå vackra bilder. Det här är en garn och mönsterbutik på nätet som bl a har mönster från Fassett. Jag gillar tröjan på bilden. Ett sätt att använda alla restgarner vore att sticka en sådan tröja. Fint.



Älskar att hon använder sig av äldre modeller. Vad vackra och de är och så..
Vackert stickat!




Snjosuckör. Hade jag aldrig hört talas om. Det är snösockor, knälånga ylledamasker att bära utanpå strumpor och skor för att inte få in snö. Skulle behövts denna vinter! Mora Hemslöjd har tagit fram mönster och sytt upp snjosuckör i vadmal fodrade med linne. Kanske nästa vinters fluga.. vem vet. Kan tänka mig stickade såna.. vore inte det fint?, i mönstrat eller enfärgade med en lång radda vackra knappar på sidorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0