Amelie blir klädd 2




Ta... daaa!



Först gjorde jag en rosa klänning med plisserad kjol. Tanken var att hon skulle kunna ha den under kappan men så gick jag bärsärk med krusidullerna på livet så klänningen fick inte plats. Därför fick jag lov att virka en till rosa klänning.. för jag ville att det ska sticka fram en rosa kjol under den vita kappan. Gu vad jag håller på ;)



Den första klänningen stängs med virkade "hyskor" bak.




Den andra klänningen stängs med rosetter i ryggen och har en liten uddkant längst ner. Kanske ska den få en liten vit blomma vid livet om jag ids.



Kappan blev bra fast skulle ha gjort den vidare i ärmarna så hade hon kunnat ha kläder med ärm under. Nu får det inte plats.





Så här gjorde jag skorna: Jag klippte ut skosulor ur ett glasspaketslock.



Virkade två rundlar. En vit och en röd och så virkade jag ihop dem med vitt garn med plastbiten mellan.



Till sist virkade jag runt, gjorde stolpar vid tårna och där minskade jag för att få rätt passform på skon och allra sist virkade jag en slejf över.




Klart. Sånär som på ett par underbyxor. Det behövs och så en liten blomma till den ena klänningen. Ja visst ja, måste få tag i nåt som kan hålla rosetten på plats.. en broschhållare typ för rosetten ska gå att ta av och på den med. Någon hobbyaffär kanske har nåt fiffigt.



Apropå dockor... det ringde på dörren. Det var brevbäraren med ett paket till mig.
Ska visa sedan vad jag köpt. Måndagspresent till mig :)

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Men voine voine (tar mig för pannan) så himla söt och välarbetad! Alltså du måste ta hand om din skaparkraft! Helt makalös är dockan!



Såg på en blogg detta - tänkte på dig

Något för dig eller...vet ju inte om det finns kvar men jag ger dig länken

http://booip.blogspot.com/2011/02/hargarn-finnes.html

2011-02-22 @ 23:12:41
Postat av: Anki

VAd säger man. Whoooooooooooooooo!!



Underbar.



Kramiz

2011-02-23 @ 07:23:44
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: maja

Slutar aldrig att förvånas över dig och din kreativitet! otroligt söt. Skulle faktiskt kunna tänka mig en sån kappa själv:) Men kan inte sluta titta på bild nr 1. Är det tapet eller tyg man ser? Och VAR hittar man det? Jättefint!

2011-02-23 @ 10:13:12
URL: http://hosmaja.blogspot.com
Postat av: Nilla

Men så fin hon blev! Vilken kontroll du har på virknålen, önskar jag var hälften så duktig... Skorna blev sååå fina!

2011-02-23 @ 16:40:56
URL: http://alladagarsomgick.blogspot.com
Postat av: Vida

Åh, vad hon är fin...

2011-02-23 @ 20:00:46
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0