nostalgisk matte




Är visst inne på dockor nu som det verkar ;)
Fick paket häromdagen inhandlat på Tradera. Under bubbelplasten låg den här finaste hästsvansbarbien:)



Precis en sådan hade jag när jag var liten. Vilken nostalgitripp. Kommer ihåg hur baddräktstyget kändes mellan fingrarna, den lilla boken med tecknade barbiedocksvarianter... och de pyttesmå plastskorna, ljuvliga och väldigt lätt att tappa bort.
Frisyren fick man inte ta bort för hon var flintis under, håret var bara sytt i kanterna som jag kommer ihåg. Jag sparade min, med fina frisyren och allt... men hon har försvunnit med åren. När jag såg henne igen kunde jag inte låta bli att klicka hem henne. Hon ska få stå hos mig i sin låda och göra det hon är bäst på.. vara sötast.




Det är inte den riktiga, vintage. Det här är en kopia. Det gör inget. Hellre en perfekt kopia än en trasig och smutsig äkta vara faktiskt för min del. Jag är ingen samlare av värdefulla saker.. bara en samlare av vissa minnen och sånt som är fin känsla i.



Kommentarer
Postat av: Anki

Underbar...en sån hade jag med. Tänk om man haft alla de där dockorna kvar.....snyft..ibland grämer de mig att jag gav bort allt, men de varar bara någon minut..*ler'



Kramiz

2011-02-24 @ 15:59:35
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Pysselfarmor

Men så roligt att hon vill bo hos dig ;-)

2011-02-25 @ 00:28:06
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0