nyårslöften i grädde



Hela landet som en tårta spritsad med ett tjockt lager grädde men det märks att det har vänt. Ljuset är på väg tillbaka och under all grädde ligger blommorna och väntar.

Nyårslöften har jag inga.. borde lova att börja träna.. hålla bättre ordning i hemmet.. blogga mer.. har dåligt samvete över att jag är så blogglat faktiskt.  
Men nä jag ska lova mig själv att inte ha dåligt samvete.. för något.. alls. Det är ingen bra känsla. Och så ska jag lova att tycka bättre om mig själv och inte ta någon skit. Så .. där, det blev några löften ändå :)

Har du lovat nåt?

Och så lovar jag att sticka en massa förstås :)
Nu ska det blir isbjörnsvantar. De måste vara blå förstås, hade velat ha en mer isblå färg men hade ingen så det blir tager vad man haver.


Kommentarer
Postat av: ejmis

Inget direkt löfte utan mer en förhoppning om att kunna hitta tillbaka till LCHF-livet igen.

2011-01-03 @ 13:13:34
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Ingegerd

Mycket bra nyårslöften Du uttalat! Har Du gett Dig själv ngn present nyligen? Ordning hemma - ja med måtta, håller man på med hobbies så får man absolut ha saker framme! Nospuss till Wilma!

2011-01-03 @ 18:55:40
URL: http://vitplister.blogg.se/?tmp=03184458
Postat av: Pysselfarmor

Man ska göra som man själv vill - det är det man ska lova ;-)



och jag blir så himla nyfiken - nu har du något jiddrans snyggt på gång igen!

2011-01-03 @ 23:20:17
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Anna-Karin

Att inte ha dåligt samvete är det bästa nyårslöfte jag hört på länge.

2011-01-05 @ 16:13:36
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Borzita-57

Hej!

Vilka bra nyårslöften du gett. Att inte ha dåligt samvete, tycka om sig själv och inte ta skit från någon är bra och viktiga saker.

Kommenterar din kommentar i min blogg här: Hero är född i juni, Nappe är född i november och Ricky är född på hösten, ingen av dem är skotträdd.

När Cindy är född är det ingen som vet, officiellt är hon "född" den första januari. Så jag tror att det beror på hur man reagerar själv, om man "gör sak" av att det smäller, då reagerar nog hundarna.

Jag har aldrig låtsas om att det smäller. Men eftersom Cindy är omplacering har hon en hel del i "bagaget" som jag inte vet om. Jag jobbar på det jag ser, för att få bort rädslor. Förra sommaren tog vi bort rädslan för röklukt. Hon vågade inte passera folk som grillade ute.



Haha, ja, och det är du som har inspirerat mej att handarbeta. Jag både stickar och virkar numera. Speciellt på vintrarna.

Experimenterar fortfarande med olika maskor för att få fram olika mönster. Testade ett igår med två olika färger och det blev snyggt så det ska jag använda på något.

2011-01-05 @ 17:53:27
Postat av: sadia

låter som riktigt bra löften :)

2011-01-06 @ 16:47:39
URL: http://sadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0