Tuktu och vänner



Blev så sugen på pitepalt. Men så kom jag på att jag skulle göra kroppkakor istället för det hade jag aldrig gjort. Det blev rätt så gott det med. Inte världens nyttigaste mat men vasjutton om man äter det en gång om året så må det väl vara hänt.

Förutom att vara inne på palt så har vår vinter gjort att jag är inne i en Alaskaperiod just nu med isbjörnsvantar och nu den allra senaste idén...
 Låt mig presentera Tuktu!
Tuktu är en inuitamigurumi.. till största delen finns hon kvar i mitt huvud än. Bara huvudet med isbjörnsmössa har kommit ut hittills. Hon ska få en kropp förstås och vänner också. Det blir .. tror jag... en säl, en val, en fisk... kanske en hund med snurrsvans och en isbjörn .. kanske. Få se hur många jag ids knåpa ihop.

Borde försöka skriva ner mönstren.. fast det är svårt att skriva mönster, kanske att jag försöker.
Har också planer på att börja sälja mina alster vartefter om någon är intresserad, ska bara få tummen ur och skaffa mig en mejl till det.
Många borden och kansken här men endera dagen tar jag mig i kragen och får nåt gjort som jag tänkt :)





Tuktu betyder rådjur. Här hittade jag hennes namn. Perfekta sajten om man söker namn till figurer, barn.. ja why not, husdjur. Där finns namn från alla möjliga folk och länder inte bara inuitnamn. Fast de är nästan vackrast.. och vad många namn för snö och is. Massalerauvok, snö fylld med vatten... nutaaq, solitt istäcke... qannik, snöflinga.. sikuaq, tunn is.. osv

Kommentarer
Postat av: Vida

Kroppkakor tycker jag inte om konstigt nog med tanke på att jag älskar pitepalt.. smakar annorlunda när potatisen är kokt tror jag men kul att du blev inspirerad.. vad fin tuktu blev och du borde skriva ner dina beskrivningar.. jag är så imponerad att du kan komma på dem själv.



Kramar

2011-01-08 @ 19:26:00
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Pysselfarmor

Nu djäklar ska du lyssna noga ;-)

Du gör så himla vackra saker - ur ditt huvud. Skriv ner mönstret när du skapar...spara det i en pärm alla allt eftersom...försök att vara noga...virka om igen för att se om de stämmer (eller sticka om du gör det)



Du kan ge ut en bok om det du skapar och tjäna pengar på det! Kan alla de andra - ibland som jag tycker medelmåttiga saker de producerar - ge ut stick- och virkböcker - så har du 100% chans!



Du har en gåva i att skapa så där ur huvudet - inse det!



Kroppkakor gör jag ganska ofta fastän de är onyttiga. Palt är jag uppvuxen med och saknade det häromdagen så i förra veckan åt vi palt.



Jag kan förstå att det kanske känns hämmande att böra notera ned mönstren, men sug på karamellen så ska du se att det ändå känns lockande ;-) den tanken att få se sitt namn på en virk-stick-boks-pärm!

2011-01-08 @ 20:30:11
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Cina

SÅ enormt söt... Håller med, att du borde skriva ner mönstret om du orkar.

2011-01-10 @ 14:23:13
URL: http://hissen.blogg.se/
Postat av: Anki

Åh..så söt...som allt du gör - du är en klippa på att tillverka små sötingar av alla de slag.

Kramiz

2011-01-10 @ 14:29:31
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0