ettåringar



Jag sådde några påsar med mixade sommarblommor. Nu växer de lite här och var i trädgården men jag vet inte alla sorter, tror det här är en sommarmalva.



Det här är väl någon slags eternell. Skir och söt. Det var roligt att vänta på vad det skulle bli av sommarmixen. Där fanns också blå och lila sorter, knappt några jag kan namnet på men det gör inget. Huvudsaken de blommar :)





Ringblommor har jag slösat med. Jag har förodlat dem i växthuset fast de är lätta att direktså men jag ville inte vänta och när de är förodlade blommar de tidigare. Varma färgerna och kalla färgerna växer inte på samma ställe för jag vill inte att färgerna ska krocka och det ska bli plåttrigt. Ringblommorna  växer i trädgårdslandet, tillsammans med grönsaker och gul tagetes.



Cosmos, eller rosenskära som den också kallas har jag satt massor vid dammen. Det bästa med växthuset är att det är så lätt att odla upp många av varje sort. Då kan man slösa och "måla" med växterna, göra långa stråk av färg i rabatterna eller där man vill ha dem.

Kommentarer
Postat av: Ingegerd

Ringblommor är fina, mina självsår sig och sitter väl inte alltid på bästa ställe. Det ser vildvuxet ut i min runda rabatt och nepetan lägger sig. I höst ska jag köpa fler rudbeckior de tål torka och behöver inget stöd.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0