nästan blott blått



Alldeles snart ska jag klippa av lavendeln och göra små knippen med godoft... om jag näms..



Blåklint är den intensivast blå. Linet förstås också men det har jag satt så sent att det inte är i blom än.



På tomtens baksida finns alldeles för mycket gräsmatta att klippa... men inte längre :) . Det mesta har fått bli äng. Visst blev det rart! Ljuvt blå blåklockor samsas med gul måra och rölleka och jag har planterat in en massa vita fingerborgsblommor och vita kungsljus. Jag ska nog så in blått lin här också. Vildblommorna trivs för gräsmattan är aldrig gödslad och omskött. Till hösten ska jag slå den och låta växterna ligga och fröa av sig ett tag och sedan räfsa bort allt så det fortsätter vara näringsfattigt.

För övrigt har jag just vunnit 25 kronor på triss. Hurra :(  Hörde du om han som vann 1, 8 miljarder eller nåt sånt på spel i England. Vilken lycko! Skulle sitta fint! Tänk man kunde göra precis vad man ville och vara hur generös som helst. Vilken känsla! Jag och Wilma ska strax ta cykeln upp till centrumkiosken och byta ut min lott till en miljonvinst ;) 
Wilmas bantning går sådär. Hon står och stampar på 27.8. Men hon börjar få lite midja och mer muskler av allt motionerande, det är bra. Muskler väger väl mer också så kanske därför hon står still i vikt ett tag.
Jag har gett henne torrfoder med låg kalorihalt under en tid men jag gillar egentligen inte torrfoder så mycket så nu har jag gått över till färskfoder. Wom og hundemat, heter det. Ett norskt foder med bara naturliga grejer i, inga konserveringsmedel och läskiga tillsatser eller värmebehandling. Jag tror det är nyttigare. Enda är att det luktar pytonorm!

Kommentarer
Postat av: maja

Blått ät flott ju=) Har en riktig "blåperiod" nu jag också=) Har en fundering på hur man fixar en trivsammare trädgård. Är du bra på hur man ska tänka när man "möblerar"ut sina blomm/buskställen? Kram

2011-07-13 @ 22:18:56
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com
Postat av: Erica

ja V&H är ba färskfoder men för viktnedgång lär det inte vara optimalt då min erfarenhet är att de flesta hundar går upp i vikt av att äta det (kan ju ha med volymerna att göra också, är man van att ge bruna pluppar och sen detta blir det ju skillnad). Men hoppas det funkar bra :) Jag tipsar ofta om detta när folk har kräsna småhundar som inte vill äta torra pluppar.... :) Blogga mera darling! Saknar dina täta blomsterinlägg ;) Kram

2011-07-14 @ 08:49:01
Postat av: Cina

Tittar in med en liten sommarhälsning från mig och Gizmo..Hoppas du har det bra. Jag blev lite less på bloggeriet ett tag och just nu bloggar jag via Gizmos blog. Länken har jag skrivit här om du vill titta in.. Den är nystartad så det har inte hunnit hända jätte mkt men iaf.



Ha en forts bra sommar..

Tjingeling

2011-07-14 @ 12:34:15
URL: http://gizmopojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0