vardagslyx



Det känns lyxigt att kunna gå ut i växthuset eller trädgårdslandet och nypa med sig gosaker och ta med in i köket. Till lunch gjorde jag en fiskgryta med kokosmjölk och grön curry och i den hade jag egenodlad koriander, citrongräs, mangold och thaibasilika. Garanterat giftfritt odlat och färskare går det inte att få! Jag inbillar mig att det är mer smak i grönsakerna som jag odlat själv oxå.
Än måste jag köpa chili och tomater men snart har jag egna och zucchinisarna är pyttesmå än men snart så kan jag sätta tänderna i dem också :)

Kommentarer
Postat av: Ingegerd

Mums, låter supergott! Just kokosmjölk och curry är fint ihop. Mangold har jag odlat då vi hade torp, växte snabbt.Jag behöver tips: hur skydda jordgubbarna som snart börjar rodna från fåglar och sniglar? Jag har lite vit väv (minns ej vad det heter) som man ska kunna lägga över. Kommer solen åt ändå genom väven? Sniglarna är väl svårare att hindra? Önskar Dig en trevlig midsommar!

2011-06-22 @ 19:55:09
Postat av: Pysselfarmor

Det där låter supergott!

Mangold odlade jag tidigare. Som sagt jag har tröttnat på att mördarsniglar och rådjur äter upp det mesta, så år har jag inte satt ett endaste grönsaksfrö!



ha en skön midsommar

2011-06-22 @ 22:04:03
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0