NEJ tack!

55 kärnkraftverk i ett jordbävningsdrabbat land. Smart!
Det finns verkligen inga dummare varelser på denna jord än vi människor.

Jag är en av de som röstade NEJ, med stora bokstäver, den gång det var folkomröstning om vi skulle ha kärnkraft eller inte. Min ståndpunkt har inte ändrats genom åren snarare har den stärkts. Men då trodde jag på en bättring numera känner jag mig mest uppgiven och ledsen faktiskt.

Det enda jag hoppas nu är att det kommer något bra ut av katastrofen i Japan. Vi kan inte fortsätta satsa så mycket på och göra oss beroende av en energikälla som medför såna risker som kärnkraften.
Det är fullkomligt vansinne.




Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Yes - jag menar No röstade jag också!

Sammanträffande?!

2011-03-15 @ 22:19:19
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Nina Lindh

Röstade också nej... men hur blev det. Ja. Mot vår vilja. Vansinne med kärnkraft. Och speciellt tillsammans med jordbävningsbenägna områden.

2011-03-15 @ 22:53:44
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Renée

Jag tror inte jag hade rösträtt när det röstades om kärnkraften men att ha kärnkraftverk i just en land med så många jordbävningar är ju så korkat rent ut sagt.

2011-03-16 @ 09:26:26
URL: http://www.vimsigamamman.blogspot.com
Postat av: maja

Hm jag hade rösträtt då, men kan bara instämma i vad du skriver!

2011-03-16 @ 17:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0