jordtimme och mässa

Hundarna trodde det var natt och dags att sova när vi släckte för jordtimmen. De sover än sötisarna. De lär vakna tidigt i morrn, fast det gör inget för det ska vi med för vi ska iväg till trädgårdsmässan. Det gäller att vara där tidigt så man slipper trängas och kan hitta parkering. Och det ändras till sommartid också väl i natt.. måste komma ihåg att ställa om klockan. Det betyder att gå upp ännu tidigare, pust.

Konstigt det blir när man släcker ner all elektricitet.. tyst.. ovanligt tyst, det enda som hörs är suset i öronen och en och annan bil som kör förbi.
Här i kvarteret var det bara hos oss och i ett par av de andra husen som stearinljusen fladdrade. Hos resten blinkade det blått av teveapparater som vanligt. Visste de inte, eller brydde de sig inte?
Jag tycker det är en fin gest och deltar gärna. 
 
I morgon ska jag njuta av växter och handla fröer och sticklingar och leta efter en stor golvkruka till min största hibiskus och spana på växthusinredning. Kamerabatteriet ligger på laddning. Outfit för i morgon; sköna skor och  plånbok.

Kommentarer
Postat av: Vida

Jag deltog också hemma hos en vän.. vi släckte.. tycker att fler borde göra det :)

2011-03-27 @ 19:54:15
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Ingegerd

Hur var det på trädgårdsmässan? Kunde inte gå för jag mår inte bra. Fick du några bra tips och idéer?

Jag ska handla fler plantor av Rudbeckia, de jag köpte förra året var fantastiska.

Postat av: Ingmarie

Här har vi släckt i alla de rum vi inte är i hela året....vad gör man inte för jorden o för att få en något mindre elräkning!Har även värmeljus överallt istället för lampor.



Kramen

2011-03-28 @ 08:58:31
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: maja

Här släckte vi och en del till på gatan men långt ifrån alla. Vad gör man inte...om alla skulle tänka att det inte gör skillnad...Härligt att börja med nya fröer och plock. Kul! KRAM

2011-03-28 @ 09:05:35
URL: http://hosmaja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0