och ännu mer växter



Jajamensan, fler blombilder. Rödavinbärsblom.



Marktäckare behöver jag fler. För jag vill inte ha gräs och helst inte ogräs heller.
Vintergröna är en bra marktäckare som dessutom blommar fint. Lätt att föröka är den också.



Gud va jag luras! nä det var inte meningen.. i hastigheten la jag in fel bild. Den här blå blomman skulle det vart. Bra noterat Erica och tack för du sa. Man vill ju inte verka helvirrig ;)
Den första blå blomman är mycket riktigt en mossflox!



Så här vill jag ha vid dammen (där är mest ogräs just nu).
Jättedaggkåpa och hosta. Jag ska dela och flytta och kanske köpa några extra hostor. Nackdelen med dessa två är att de växer rätt långsamt. Det tar lång tid innan de täcker och jag har dåligt med tålamod. Om jag vore rik skulle jag köpa upp alla på plantskolan så var det täckt och klart. Jag har t o m sått daggfunkia för att kunna få många men bara en enda planta har grott! Vet inte om fröna borde köldbehandlats eller nåt. Verkar som det blir till att vänta :(


Kommentarer
Postat av: maja

Ja här bjuds man alltid på fina inspirationsbilder minsann! Marktäckare vill jag också ha, kanske ska prova den där du visar...och en liten damm har min lilla trädgårdsfia efterlyst. vi får väl se;)

2011-05-18 @ 09:57:05
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com
Postat av: Erica

Men det där är ju inte vintergröna det är ju Moss-Phlox Sublata heter den väl :) Älskar Phlox! Men även vintergröna. Hosta och jättedaggkåpa har vi massor, varsågod och hämta! Kram

2011-05-18 @ 14:38:31
URL: http://tindrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0