härliga dagar



Jag har fyllt planteringslådorna med kompostjord och överst köpejord. Bra att vi inte satte tröskel på växthuset för nu kan jag köra in skottkärran.
Planteringslådorna är klädda med täckväv och i botten ligger ett lager lecakulor. Jag har inga plantor klara än för plantering i lådorna så jag lägger duk över så länge så inte jorden torkar ut. I lådorna ska det växa squash, tomat, chili och gurka.
Där på blommiga kudden sitter jag och läser om kvällarna när temperaturen är mer behaglig i växthuset.



Det här läser jag :)



Balkonglådorna står på tillväxt. Det ska bli petunia, rufsiga i rosa och lila. Tar tid... nu när jag har växthuset kan jag inte köpa färdiga plantor .. nä för det är fusk! Allt måste sås från frön. Jo så är det. Jag tittar längtansfullt på blommande småplantor i butiken men jag köper inga! Väntan på blomning är nästan olidlig.



Det här är växthusguden. Linné övervakar att allt jag planterat växer som det ska.



Wílma hon övervakar lekparken hon. Sötaste hunden :)



Plommonträdet blommar för fullt. Lila, väldigt goda plommon är det på det trädet. Hoppas någon är där och pollinerar.

Kommentarer
Postat av: Ingegerd

Så mycket Du hinner med! Plommonträdsblommor är vackra, vi blev tvungna såga ned vårt förra året, det var så gammalt och mådde inte bra. Nu har vi vårt lilla körsbärsträd som blommar överdådigt. Hoppas på bra väder så det blir bär senare. Så fint Wilma sitter och spanar! Stannar hon så snällt innanför tomten?

2011-05-11 @ 10:13:00
URL: http://vitplister.blogg.se/?tmp=1110071

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0