pipor i trädgården



Den här minen betyder -Jag vill gå över på grannarnas sida. Gräset är mycket godare där!
Alldeles nyss satt Wilma i grindhålet helt stilla och lugn när Uno tax passerade på vägen alldeles utanför med sin matte. Duktig tjej :) Hon blir mer och mer att lita på när det gäller att stanna innanför tomtgränsen.

Det har varit tider då jag tänkt ge upp och spika upp ett staket för hon har inte varit riktigt att lita på och jag har fått tjata och tjata om att hon ska stanna på tomten. Fast det är klart jag har koll och alltid ett öra riktat mot henne när hon sitter och spanar på världen utanför. En fördel med att hon är en gapig hund är att jag hör direkt om hon ser hon som hon reagerar på och kan ropa på henne så hon inte drar iväg.  



Det är tulpantider i trädgården. I år måste jag gödsla dem för jag tycker de krymper, blir mindre och mindre för varje år.



Piprankan blommar som aldrig förr. Kanske den hade en nära döden upplevelse i vargavintern som var! Den brukar inte blomma så här tidigt heller, bladen har knappt vuxit till sig innan det är fullt med ´pipor´.



Och i det här skrufset som hänger i piprankan är det fullt med frön. Gissa vad ;) .. jo jag har sått dem. Of course! kan inte se ett frö.. en nöt utan att peta ner den i jorden. Kan inte ens gå omkring i fruktdisken på affärn utan att fundera på vilka som jag ska köpa och ta kärnor från.

Kommentarer
Postat av: NillaK

Haha! Du är verkligen trädgårdsbiten! Det där med lucker jord kan ju förklara varför mina rabarber surar. Det är lerjord här där jag bor. De har ändå stått ett par år, så de borde vuxit till sig lite annars. Har tänkt plantera om dem, ska bara komma på var.

2011-05-20 @ 13:15:39
URL: http://alladagarsomgick.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

Jag var helt galen i trädgårdsarbetet också under en lång period....har grävt upp hela norrsidan - har inte en endast gräsmattebit där. Ville få bort allt det för det växte bara mossa i princip där och det delen var svårt att sköta. Nu är jag mera "lagom" i mitt förhållande till trädgården.

Willma har för skön min....ska jag eller ska jag inte dra iväg - det är frågan=så tänker hon just där!

ha en skön helg.

2011-05-20 @ 23:55:29
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0