uppe före tuppen



Jag var uppe före tuppen i morse. Sover i vardagsrummet nu med Wilma lillstrumpa så hon inte ska behöva vandra i trappen till övervåningen och hoppa upp och ner ifrån sängen. Hon måste ha parabolen på sig och den är rätt otymplig så hon krockar i allt, snavar och har sig och jag vill inte att såret ska gå upp.  
Att inte sova i sin säng gör att man vaknar tidigt, men vad gör man inte för att hunden ska bli bra. 
Jag tog lite bildbevis på att jag var uppe så tidigt ;)



Morgonstund har guld i mund.. tja jag vet inte. Jo lite fint är det när guldet glimmar mellan trädstammarna. Försökte fånga guld med kameran.. gick sådär.

Till kvällen ska vi ev grilla. Jag börjar bli sovatrött redan.. kommer att somna i maten är jag rädd ;)



Den här polaren var också vaken i svinottan -  och åt min sallad. Tjuv!



Wilma tycker att livet är mycket tragiskt just nu. Hur ledsen kan man se ut på en skala!
I morrn ska vi till veterinären och ta dränet. Hoppas allt är som det ska.



Allt som jag skulle plantera i landet har jag satt.. förutom citrongräset, det behöver växa till sig ett tag till. Växterna ser inte ut mycket för världen än men jag hoppas på att det ska bli fint.



Jag har planterat ner allt som ska bo i planteringslådorna i växthuset också, all chili och sånt. Det blev en del växter över av olika sorter, ännu mer än på bilden. Jag har gjort en liten butik på garageinfarten. Växter för en femma styck. Kan bara inte kasta. Har tjänat hela trettio kronor idag :) .. ska köpa mig nåt fint sedan ;)

Nu ska jag använda växthuset till att föröka perenner i, några sådda småttingar står på tillväxt där och några har inte grott alls och så ska jag bara så lite vallmo och annat smått och gott som jag inte hunnit med.

Kommentarer
Postat av: Mossfolk

Hade du bott här nära hade jag tagit med mig några femmor och shoppat loss ;)



Men så ynklig hon ser ut i tratten. Vi har en trattkisse här som också tycker att livet är förfärligt hårt. En hel vecka till ska den sitta kvar så att hon inte börjar plocka bort stygnen.

2011-05-26 @ 17:16:24
URL: http://mossfolk.blogspot.com
Postat av: maja

Stackars lilla vovvan då! Inte sköj med trattar det vet allt Freja också;) Vilka fina bilder du får till, bra kamera va?! Även om det känns surt att vakna tidigt så är det faktiskt skönt ibland (oj var det JAG som skrev det där;) Kramar

2011-05-27 @ 10:38:02
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com
Postat av: NillaK

Åh, vilket fint land du har! Hoppas att allt går väl hos veterinären.

2011-05-27 @ 13:01:52
URL: http://alladagarsomgick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0