vårvindar friska

I går cyklade jag ner till festplatsen och frös in våren i tunn vårkappa medan jag väntade på att majbrasan skulle tändas. Kom ihåg för nästa år: ta vinterjacka på och vantar och mössa. Fy, jag var som en isbit innan jag kom tillbaka hem.  

I dag är det ännu kallare, nordanvinden pinar. Jag stänger in mig i växthuset och ser till att ha dörren stängd. Där inne är det 22 grader, alldeles lagom skön temperatur. På kvällen petar jag in mattor under dörrspringan och hittills har det hållt 5 plus där inne om nätterna trots frost utanför. Jag har ingen tröskel in till växthuset för man ska kunna skjuta in skottkärran där och nackdelen är att det blir ett mellanrum under dörren där nordan kan blåsa in, därför tätar jag där på natten. Men till sommaren är det bara bra med en dörrspringa för då kan jag tänka mig att det blir så varmt att man behöver all luftväxling som går att få.  

Gurkan har börjat gro och tomaterna och chilin :)

I går rensade jag rabatter och alla småplantor som sått sig krukar jag och flyttar in i växthusvärmen tills jag vet var jag ska plantera dem. Det är väldigt bra med växthus. Fast jag ljög förut när jag sa att jag inte skulle sitta där och mysa utan bara ha det som arbetsplats.. jag sitter där jämnt nu om kvällarna och gör inget annat än myyyser ;)





Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Ja attans så kallt det har varit idag.....+22 i växthuset på dagen låter helt otroligt skönt.

2011-05-01 @ 21:42:01
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: maja

ja fyyy, kallt här också...men gött med ditt mysiga växthus att krypa in i. Spännande med dina odlingar

2011-05-01 @ 22:57:21
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com
Postat av: NillaK

Så duktig du är som pysslar så! Jag har bara rotat runt lite i min ena rabatt, och knappt gjort det ordentligt. Har så sjukt mycket rotogräs här att jag nästan gett upp. Brännässlor, knölklockor och kvickrot precis överallt!

2011-05-04 @ 21:13:40
URL: http://alladagarsomgick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0