sängkläderna är nästan färdiga



Sängkläderna till lilla sängen är nästan klara. Det var ett väldigt pilligt syjobb.
Nu skulle jag bara behövt den underbara lilla dockan som jag såg på Miniatyrmässan men inte köpte för den var så dyr. Nästa år ska jag banne mig gå på mässan igen och köpa mig en! Har ett helt år på mig att spara pengar ;)



Ett täcke. Quiltat med en filtbit inuti.



Överlakan med infälld spets.




Örngott med knytband.



Innerkudde i samma rosa tyg som täcket.



Underlakan. Ja jag vet borde strukit det innan jag tog bilden ;)



Madrass. Inuti är ludd och tyget kommer från ett riktigt madrassöverdrag.



Det ryms mycket i en liten säng. Nu fattas bara ett överkast.



De här platsar nog bland världens minsta mormorsrutor!



Jag virkar dem i spetsgarn och broderigarn med en 0.75 virknål.



Pust! Det tar sin tid att virka så smått så jag gör några i taget. Klart på torsdag typ.

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Nämen nämen oooooooo så himla sött!

2011-11-02 @ 20:13:27
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Raija

Oh, så gulligt och så otroligt litet. Förstår att det är pyssligt att få ihop det. Men så fint det blir.

2011-11-03 @ 08:35:08
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Ingegerd

Men då kan Du kanske stå på nästa års mässa med egentillverkade pyttesaker! Sängen är helt ljuvlig!

2011-11-03 @ 16:09:50
Postat av: maja

Nämen vad sött! Du borde öppna pensionat eller nåt, tänk vad fint du skulle ha det. Skulle vara den första att boka rum;) Kram

2011-11-04 @ 08:02:11
Postat av: Garnoholic

Jag fick en superidé nu när jag såg din supersöta miniatyrfilt... Ska virka ett mobilfodral med miniatyr mormorsrutor. :D

2011-11-08 @ 20:50:50
URL: http://garnoholic.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0