kristyrer och snöflingor efter bomben

Det ser ut som om en bomb briserat hemma hos mig!

Tur jag får besök till helgen för då bara måste jag städa och röja och plocka bort allt så vi får plats. Lillasyster med man och barn och hela fadderullan kommer över för de ska gå på Båtmässan. De är båttokiga hela bunten, min man också. Det är bara jag som hellre håller mig på det torra. Kul att de kommer! Det blir till att bädda soffan och kanske någon madrass på golvet men finns det hjärterum så.
Jag ska också med på Båtmässan (är liksom skyldig Gullegubben en, sedan jag släpade med honom på Miniatyrmässan ;)) , som tur är så är det Matmässa samtidigt. Den ska jag kolla in under tiden de andra går och dreglar över stora segelbåtar tror jag.



När ska jag lära mig att inte rita himla små mönster! för det blir så svårt att vända delarna och inte går tyget in under maskin på nåt bra sätt, med påföljd att allt måste handsys i dagarna tre.
Jag måste leta reda på ett stort ritblock, vet att jag har ett någonstans i röran och rita STORA mönster.
Det fattas ansikte på dockorna men annars är de stoppade och färdigsydda. Ben randiga som polkagrisar, det tycker jag är fint.



Kristyr med bokmärken. Går fort att göra men torkar långsamt. Hela köket är fullt av dem.. nä nu överdriver jag men några har jag gjort.



Virkade snöflingor. Ska göra fler och stärka dem så de blir hårda som papp i väntan på de riktiga snöflingorna.

Kommentarer
Postat av: Garnoholic

Jag håller på att virka liknande snöflingor, en del femuddiga och en del sexuddiga, sen tänkte jag sätta ihop dem som en fotboll (samma princip med pentagoner & hexagoner) och stärka med hjälp av badboll & tapetklister eller trälim... sedan ska det bli en lampa tänkte jag. ;)

2011-11-09 @ 14:54:44
URL: http://garnoholic.bloggplatsen.se/
Postat av: NillaK

Vilka urmysiga saker du har pysslat ihop! Gillar verkligen dockorna, de kommer bli kanonfina.

2011-11-09 @ 16:09:01
URL: http://alladagarsomgick.blogspot.com
Postat av: Raija

Så mycket fint det tillverkas här och det smittar av sig. Men jag håller på med hjärtekatter för tillfället och ska bli färdiga med dem först innan ajg sätter igång med annat. Det är perfekt att sitta med det framför TV:n på kvällarna när jag i alla fall inte orkar med annat.



Visst är det härligt med stora kök och helst hade jag också velat ha ett stort bondkök med massor av plats, men så kan jag inte fixa här och gör det bästa av situationen. Det blir i alla fall större än det varit tidigare och bara det är underbart.



Boken jag håller på med är ett hemligt projekt än så länge och helt nytt för mig. Så jag vill inte gå in på vad den handlar om och kan bara säga att det har med djur att göra.

2011-11-09 @ 16:20:38
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Pysselfarmor

En nostalgitripp blev det nu ....stjärnor och kristyrer gjorde jag på 1970-talet till granen...



så fina du gjort!

2011-11-09 @ 23:08:34
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Vida

Vilken energi och skaparkraft du har... helt fantastiskt!

2011-11-10 @ 19:11:12
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0