bara måste




Så här blev byns minsta mormorsrutefilt.

Förutom virkning håller vi fortfarande på att renovera köket i lägenheten. Vattnet är inkopplat, spisen funkar, kaklet är fogat och silikonat och nu är bara resten kvar. Vilken tid det tar! Hela köket gick på 30 papp allt som allt..men då var det tomt från början. Allt är nytt. Förutom skåp och bänkskiva är det ny kyl, spis och fläkt. Tycker det var rätt ok pris (tack IKEA :)).
Kvar att göra är att montera upp fläkten, sätta hylla under skåpen med belysning och handtagen på skåpen ska sättas. Just nu ser det väldigt minimalistiskt ut, lite kalt. Har ingen bild (glömde kameran när vi var där sist)men jag ska visa senare. Vitt kakel, vita blanka skåp.. blir mysigare sedan när piffet tillkommer. Gardiner och handdukar och blommor och burkar och pinaler.



Jag måste alltid tillverka nåt :) , bara måste. För tillfället går symaskinen varm.
Jag har sytt ett till stickfodral, den här gången med två olika fack, ett för långa stickor och ett för korta och rundstickor. En hel hoper med romantiska hjärtan och högen med tyglappar där på strykbrädan ska bli små dockor med randiga ben.
Dessutom gör jag julgransprydnader med kristyr och efter det ska det bli... kanske... grytlappar, nåletui, större dockor...kanske några fina vimplar och säkert något mer som jag inte hittat på än...

Jag ska vara med på julmarknaden och därför tillverkar jag extra mycket grejer nu. Ska bli spännande att se om något går att sälja. Det svåra blir att prissätta. Skitsvårt rent ut sagt.

Kommentarer
Postat av: Raija

Oj så fin den lilla mormorsrutefilten blev.



Blir nog väldigt fräscht i ert nya kök och lätt att hålla rent när det är nytt allt. Jag längtar också till mitt nya kök, men får klara mig utan nya skåp eller luckor några år till. Men det kommer kännas nytt när väggen mellan matrummet och köket försvunnit och vi fått ordning och mer plats.



Vilken julmarknad kommer du vara med på? Det går säkert att sälja en hel del, för det ser så fint ut det du gör.

2011-11-08 @ 18:27:59
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Ingegerd

Ljuvligt sött den lilla sängen med allt fint i! Jag undrar också vilken julmarknad Du ska delta i?

I ett kök finns det ju alltid en massa grejer, då blir det bra med vit bakgrund. Så flitiga ni är! hoppas allt är bra med Wilma mitt i pysslandet!

2011-11-08 @ 19:44:20
URL: http://vitplister.blogg.se/?tmp=08193356
Postat av: Vida

Men det är ju fantastiskt. Vilket tålamod!!

2011-11-08 @ 21:37:43
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Erica

åååh! När är julmarknaden??? Kram!

2011-11-09 @ 07:03:20
URL: http://tindrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0