stickböcker



Det gick att göra ett fjärrlån på bibblan! Nu har jag fått hem boken som jag letat med ljus och lykta efter. Simply Socks av Anna Zilboorg. Jättebra att man kan beställa hem från andra bibliotek tycker jag. Den här har skickats från Karlstad.
Tyvärr levde boken inte alls upp till mina förväntningar. Det var knappt några beskrivningar alls bara mönsterrapporter och de var inte färgkodade ens. Får se vad och om jag försöker göra nåt ur boken. Jag ska i vilket fall som helst kopiera det som verkar vettigt och användbart ifall jag ska sticka fler turkiska sockor i framtiden.  



Det här däremot är en riktigt bra stickbok. Stickning av Britt-Marie Christofferson. Det är hemslöjdens förlag som ger ut den. Den fick jag när jag fyllde år av snälla svärmor, tack :)





Det här är några av de miljarder... nä nu överdriver jag en aning.. men en himla massa mönster finns det. Allt man kan behöva tror jag står i den boken. Rekommenderas! Den finns att beställa på adlibris har jag för mig.



Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Visst är bibliotek bra. Christofferson är otrolig - tänk att "tänka ut" så många mönster- och färgkombinationer. Vilken fin present det var!

2011-10-29 @ 09:08:13
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0