göra en presentpåse



Jag lovade förut att visa ett enkelt sätt att tillverka en presentpåse.
Använd en kartong av något slag som mall. Större kartong = större påse.
Klipp en bit av ett kraftigt papper. Jag använder tapeter som blivit över.
Pappret klipps så det räcker runt kartongen med lite marginal.



Lägg papperet lite omlott och limma kanten.
Jag använder papperslim eller karlssons klister.
Se till att skarven hamnar på ett hörn, det blir snyggast så.



Vik in botten med kartongen kvar i som mall att vika efter. Vik en långsida först.



Vik sedan in kortsidorna. Limma vartefter du viker.



Så här ungefär blir det (vik inte lika snett som jag gjorde ;)).
Man kan limma en bokmärke eller nåt i botten för att det ska hålla ännu bättre.



Låt kartongen stå kvar inne i påsen medan limmet torkar. Se bara till att du inte råkar limma fast kartongen!



Ta ut kartongen.
Vik in sidorna så här.



Klipp av påsen så hög du vill ha den.
Det blir snyggast om man klipper med zickzacksax tycker jag.



Vik kanten.
Kvar är att stansa två hål att trä snöre eller band igenom för att stänga påsen.
Klart!

Kommentarer
Postat av: Vida

Supersnyggt helt enkelt!!!



Kramen

2011-10-31 @ 19:04:42
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Pysselfarmor

men så jiddrans fiffigt! tack!

2011-10-31 @ 21:23:57
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se
Postat av: Erica

Du är så duktig darling!!!! Hmmm kanske ska prova på att göra själv idag när jag ändå är ledig och det är gråväder ute. Har ju gammal tapet liggandes från sovrummet.. :)

2011-11-01 @ 09:34:07
URL: http://tindrah.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej! Missa inte vår stora tävling! KRAM Petra o Ingela

2011-11-01 @ 18:33:42
URL: http://www.levvackert.blogspot.com
Postat av: Ingegerd

Men så fiffigt! Tack för tipset, det ska jag absolut prova! Önskar Dig och Gullegubben och Wilma en trevlig helg, utan för många spöken!

Postat av: Anonym

Men så fiffigt! Tack för tipset, det ska jag absolut prova! Önskar Dig och Gullegubben och Wilma en trevlig helg, utan för många spöken!

2011-11-04 @ 20:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0