fredagspresenten



Tack snälla jag! Precis exakt vad jag önskat mig :)
Jag äger inte så många handarbetsböcker men nu tyckte jag det var på tiden att klicka hem några.
Vintern närmar sig och fingrarna kliar efter garn .. just ja, mer garn måste jag ha tag i och tyg, allt har tagit slut i vanlig ordning.




"Knitting over the edge" är en bok med över 350 olika varianter av kanter och bårder. När jag inte vet hurdan mudd jag ska göra på sockar eller vantar jag stickar då kan jag bläddra i boken och bara välja. Najs.



"The Tilda Characters collection". Fyra böcker med Tildafigurer. Finast är änglarna och dockorna. Det är inga full size mönster med utan bara små teckningar som måste förstoras 400 gånger för att funka. Så inte jättepraktiskt att göra efter men det går nog.



Det här var den bok jag väntat mest på. "Around the world in knitted Socks". Jag beställde den för jag ville ha tag i ett mönster på turkiska strumpor stickade från tån upp. Men mönstret som fanns i boken var stickat från mudden ner trots att det står i beskrivningen: ..Turkish socks are knitted toe-up... Vilket fusk! Jag ska göra sockorna i alla fall men jag är lätt besviken.
Helst vill jag ha tag i Anna Zilboorgs bok "Simply socks:45 Traditional Turkish Patterns to Knit" men jag har inte fått tag i den. Finns bara på Amazon som det verkar. Idag ska jag gå bort till Bibblan och höra om de har boken eller man kan göra ett fjärrlån från något annat bibliotek. Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Men åhhh vilka böcker du har köpt. Tittade just igår på vad Knitting on the edge innehöll och insåg att den vill jag ha. Det verkar som du tycker den är superbra....

Turkiska sockor från tån? Har för mig att jag har ett mönster någonstans i mina pärmar/böcker. Ska kolla!

2011-09-16 @ 19:15:41
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se
Postat av: Liv

Vilka fantastiska böcker och vad du kommer att skapa med dina händer... nu när hösten är här kan jag ju plocka fram de finaste av handledsvärmare...



kramar

2011-09-16 @ 23:54:50
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Pysselfarmor

Snabbt besök av mig innan yngste sonen med familj kommer...för att svara på din fråga....



Pinterest, där man kan organisera sin länkar, är helt gratis - helt fantastiskt. Och lätt att förstå är det och sedan när man tittar på andras anslagstavlor...hua hua vad mycket nytt och roligt man hittar då ;-)))

Ha en skön helg!

2011-09-17 @ 13:12:28
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0