plommonchutney



Nä jag är inte snuvig än ;) Tack och lov för det. Vi har haft besök och efter det reste vi till vänner på kräftfest. Så jag har inte tagit mig tid till att sitta vid datorn bara.



Jag har börjat städa ur växthuset. Efter att ha plockat ner de tomater som hunnit mogna åkte resten av plantorna på komposten och nu växer det bara chili och gurka i växthuset. Det får mogna färdigt och sedan ska jag tömma all jord och skura hela stugan med såpa och göra vinter.




Mitt lilla plommonträd gav grymt mycket frukt i år. Och fin frukt, knappt några skador alls och supersöta. Det blev chutney av det mesta kokt med ingefära, vin, rödlök och chili. Kanelen skippade jag och slängde ner en vaniljstång som fick koka med istället. Chutneyn passar bäst till ost tycker jag.


Kommentarer
Postat av: NillaK

Åh vad gott! Önskar att jag hade lite fler fruktträd i min trädgård... Men då skulle jag väl äta plommon så jag fick ont i magen. :)

2011-09-13 @ 14:38:30
URL: http://alladagarsomgick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0