färggrannt



Började virka sådana här, tänkte mig en typ filt att lägga i soffan men jag vet inte om det blir bra för det var väldigt vad stora hål det var. Vad kan man annars ha det till? Stärka och göra panelgardiner av..? Göra en bordsduk? eller tabletter? eller? eller ska jag skippa hela projektet och göra nåt annat..Förslag någon?




Mönstret kommer från den här boken.



Vad sur hon ser ut där på bilden.. Wilma då hur är det? Till kvällen kommer hennes polare blandiskillen Oskar. Han ska bo hos oss ett par dagar. Kanske han kan göra henne glad. Trädgården är som färggrannast. Jag gillar tidiga hösten när allt sprakar och luften är fräsch och krispig.



Idag regnar det inte. Inte ett moln på himlen. Vi ska strax ut jag och Wilma och vandra långsamt i solskenet. Mycket långsamt, nosa på varenda kvadratcentimeter i godan ro. Hon alltså, inte jag ;)



Måste städa ur växthuset snart. Och tömma jorden ur stora lådorna. Det ligger några måsten och gnager för jag har varit lat sista tiden. Det hopas fort alla "skagöra".



Den vingade benveden brinner i mörkrosa.



Där bakom fönstret i vårt röda hus är mitt "blomrum". Dit ska jag ställa apelsin och fikon och banan och passionfrukt och tamarind och andra känsliga typer som bott i växthuset över sommarn. Skulle vara smutt att ha ett orangeri men det lär aldrig hända. Jag får vara nöjd med mitt växthus.
Pelargonerna ska bo i vanliga fönstren över vintern. Det gjorde jag i fjol och det fungerade utmärkt. De fick ingen specialbehandling alls och det behövs inte.


Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Men vilken klädd vägg av rankor...är det vildvin?

Stackar Wilma - hon har ju inget och pyssla med när du sitter där och virkar,virkar o virkar....

kanske ska du virka några kuddar till soffan i stället? Vitt eller färgat tyg bakom - det är bara å välja ;-))Du kan ju också ha kuddarna i den fina stolarna på sista bilden.

Ha en skön helg!

2011-09-23 @ 20:42:16
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Mossfolk

Åh så mycket vackra höstfärger!!!

Och jag tycker nog inte alls att hon ser sur ut... snarare väldigt väldigt högfärdig ;)

2011-09-28 @ 09:17:21
URL: http://mossfolk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0