Vita Bambi



Vintern kom tillbaka. Nä jag luras inte ;) 



Det gör inget för då kan jag sitta inne och sy med gott samvete ;)
Vita Bambi är klar. Kanske ska hon få nos och mun ditbroderat men det får vara så här så länge för jag har inte bestämt om och hur det ska bli.



Alla Bambis har prickar. Vita Bambi har en rosa klänning med vita prickar.




Den är öppen i bak så den går att ta av och på. Knäpps med en tryckknapp. Rosa knappen är bara för syns skull.


Lite tyll under kjolen fick hon. Jag borde sy henne ett par underbyxor också...



Det räckte inte med prickar så jag sydde en prickig kappa också.



Den har infodringar fram och bak och vidd i kjolen.



Den är helfodrad med ett annat grönt tyg bara för det ska se prydligt ut.



Gröna knappar och knäpps med tryckknappar. Bättre än att göra knapphål för det är svårt att få till det snyggt när det är så småttigt tycker jag.



Ta da!

Kommentarer
Postat av: Dorothea

Men Himmel, så bedårande hon är! Älskar kappan med dess söta tryckmönster, skulle vilja ha den själv. Varför ska vuxenkläder vara så förbajat tråkiga? (Och när dom inte är det så är de för dyra) Skall du behålla henne eller sälja? Lycklig den lilla flicka som får rå om Bambina... :)

2012-04-01 @ 14:37:42
Postat av: Eden & Svea

Hör du inte hur hon ropar!! Hon säger att hon vill flytta till Vita Hund i västerlanda för att den känner sig så ensam här. <3 Bambi blev galet bedårande! :)

2012-04-01 @ 19:47:01
URL: http://tindrahblogg.se
Postat av: Anonym

Men så gullig lilla bambi blev. Och att hon sen fick så fina kläder också...:-).

2012-04-01 @ 21:04:22
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Vida

Alldeles, alldeles underbar.. å en sån där kappa skulle ju jag vilja ha :)

2012-04-01 @ 22:19:30
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Nina Lindh

Åh, jag vill vara lite ledig och få sy jag med. Hitta på och sy efter min egen fantasi. Så underbart!

2012-04-02 @ 11:54:37
URL: http://ninalindh.blogspot.se
Postat av: Ingegerd

Så ljuvlig, så betagande! Kan inte bli sötare!!!!

Känner mig som barn på nytt och vill bara ha lilla bambi!Hoppas vi får ett till barnbarn så småningom och att det blir en flicka! Då kommer jag till Dig!

Postat av: Maria

Fina Vita Bambi! Jättesöt kappa du sytt till. Har faktiskt haft funderingar på att sy en liknande till mig själv. Kul!

2012-04-03 @ 15:47:14
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com
Postat av: Maria

Jättefina Vita Bambi! Och urgullig kappa! Påhittiga du!

2012-04-03 @ 15:50:07
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nu är jag här och läser ikapp det jag missat. I fjällen gäller mobilt bredband och det går ovanligt segt denna gången så jag hinner inte besöka alla på en kväll utan får liksom "samla era inlägg på hög".



Har ju sagt det tidigare - du är helt otrolig på att skapa. Det liksom bara rinner till i dina fingrar! Bambi är så sööööööööööt. Om du ska sälja den så sälj den dyrt!

Spännande att få läsa om hur du tänker och gör och ritar skisser. Hoppas den bråkiga figuren vill bli skapad till sist. Hon kanske ska ha håret på ände i stället :-)

Vill passa på att önska dig en Glad Påsk!

2012-04-03 @ 18:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0