Hej hoppsan!

Hoppsan vad tiden gick.. hade inte tänkt att pausen skulle bli så lång som den blev. Nä jag har inte latat mig hela tiden ;) det har varit fullt upp. Jag har tillverkat en massa saker till butiken och haft släktingar och vänner på besök hela sommaren. Roligt! Få se om jag kommer ihåg hur man gör när man bloggar!

Här är några av de saker jag gjort i sommar.



Lavendeln torkade jag och fyllde i små påsar. Små påsar med spets och rosetter på förstås.




Tea for two. Tehuva, plastade underlägg till tekoppar och en duk till kakfatet. Jag älskar det här tyget, det är köpt på Åhléns. Det finns både som vaxduk och vanligt tyg. Jag ska köpa mer om det finns kvar.

För att det skulle kännas extra somrigt virkade jag ett par jordgubbar och hängde på tehuvan. Jag virkade spets runt underläggen. Först gjorde jag hål med en vass nål runt kanten och så virkade jag två varv med bomullsgarn. Jag har en idé om att göra små dukar med samma slags virkade kant fast i olika glassiga färger, inte bara vitt, tror det skulle bli fint.



Det här är min senaste docka. Vita Kanin heter hon. Jag ska visa mer av henne i ett annat inlägg. Hon fick både underkläder, kjol och blus, liten jacka och stövlar. Det svåra är att sälja dockorna... jag blir nämligen lite kär i dem. Jag har satt ett högt pris på Vita Kanin så kanske det dröjer innan hon säljs .. för jag kan inte riktigt skiljas från henne än. Jo jag vet att jag är knäpp ;)




Det här är en Lathund. Den heter så, Lathund. Den är såld...snyft ..hoppas han fick ett bra hem.



Just nu håller jag på med en lejonfröken, Lovisa Lejonhjärta heter hon. Hon ska få en klänning, vit med spets på.

Kommentarer
Postat av: Raija

Du ser ut att ha haft fullt upp i sommar, så jag förstår att du inte hunnit blogga. Så söt hon är Vita Kanin. Du är verkligen fylld av kreativitet :-).



Jag har en Pentax K10D som jag köpte för några år sen. Jag har upplevt samma sak, att jag tycker jag tog bättre bilder tidigare. Vet inte om det beror på kameran eller mig själv. Sen är jag ägare till en ny iphone, som jag nu för tiden ofta använder för kameran är helt okej för snabba bilder och jag slipper släpa på systemkameran.

2012-08-13 @ 13:47:34
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Ingegerd

Rosor är alltid rosor, vare sig i trädgården eller på tyger. Så gulligt det blev med virkad kant på det plastade tyget! Så mycket lavendel! Jag har endast en planta och den står nog lite trångt bland andra växter.

Postat av: Maria

Härliga lavendel och virkade jordgubbar, söta kanin, förstår att det känns tungt att sälja henne. Mysig lathund och gulligt lejon har du hunnit med också.

Sommaren är härlig, men mycket annat knackar på och ber om uppmärksamhet. Det är klart att man ska ta tillvara på! Kul att du är tillbaka!

2012-08-13 @ 21:26:13
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

men så märkligt att du "hör av dig" just idag för jag in här och hälsade på under förmiddagen och så börjar du att blogga just idag!!! Välkommen tillbaka från bloggledigheten - har saknat dig.



Men gosch gosch gosch jag säger då det - vad du har gjort fina saker och Vita Kanin skulle jag inte kunna sälja alls! Och lejonfröken ser sådär lagomt litet ledsen ut så att man bara vill ta hand om henne och gosa så att hon blir glad igen!

Jodu jag har "pinnat på" under din ledighet jag också ;-))

2012-08-13 @ 21:38:34
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se
Postat av: Dorothea

Men så trevligt att "se" dig igen! Har saknat det ljus, glädje och den kreativitet dina inlägg sprider... :)

2012-08-14 @ 18:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0