växthusodlingen sjunger på sista versen



En av många gurkor som jag skördat från växthuset. Inte så vacker men med mycket smak.
Jag kom igång så sent med att plantera i växthuset i år och allt hinner nog inte ge frukt ens innan kylan kommer men jag chansade. Gurkor fick vi mycket ändå fast jag satte dem sent och sallad har vi haft så vi kunnat slösa.



Det kommer fler gurkbebisar än men nu ser bladverket helt lesset ut, gult och fläckigt och sorgligt. Det börjar bli kyligt om nätterna och nu på dagen är det ingen värme heller. Vi har runt 15 grader men med dörren stängd till växthuset håller det åtminstone 20 grader därinne. Gurkbebbarna gillar inte om det blir för kallt. Få se om de hinner växa sig stora.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Det är synd att det ska vara så kallt i det här landet jämt och alldeles för korta somrar men det är väl bara att finna sig om man vill bo kvar. Det är en sån känsla att kunna gå ut och skörda av sitt eget och nyplockat. Hoppas det blir en fin och solig höst så man kan njuta lite mer.

2012-08-21 @ 11:23:54
URL: http://skaparlusta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0