syr och skottar

Idag ska jag tillverka etiketter för de är slut och så ska jag sy små påsar med hundtyg om jag hinner.
I kollaget finns en del av det jag gjort till butiken inför julen. Broderade hjärtan, lavendelkuddar, små grisar, dammråttor, bakelser och pumpa-nåldynor.
Mycket av inspirationen har jag hittat via Pinterest.
 
 
Igår tänkte jag tillbringa dagen i syrummet ... men det blev inte mycket sytt på grund av allt snöande.  Minst en gång i timmen var det bara att gå ut och skotta för dörren snöade igen. Jag höll på att bli insnöad på riktigt! 
Det blåste och samtidigt snöade det ymnigt. Det var bara att försöka hålla undan det värsta. Jag var faktiskt ut och skottade nästan en gång i timmen. Framåt halv sju på kvällen slutade det. Pust!
 
 
Idag har det inte börjat snöa - än. Fast de har lovat... 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Liv

Åååå.vilka fina saker du gör.. och du, tack för dina oerhört fina kommentarer hos mig..
Kramar från Liv

2012-12-06 @ 16:39:04
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Pysselfarmor

å så mycket fint du gör - som vanligt!
Och så söta Wilma!

sådana där prinsesstårtor har jag virkat till barnbarnen Linnea o Elsa.
Pinterest är förträffligt! :-))

2012-12-06 @ 22:19:34
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Raija

Du hinner då med mycket. Väldigt fint som vanligt.

Det är lite tufft när det kommer så mycket snö på en gång. Vi har också fått massor av snö.

2012-12-07 @ 10:48:46
URL: http://www.nitida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0