stickad mössa



Så här blev mössan. Jag har hittat på själva modellen men figurerna har jag funnit på Ravelry. Jag tycker den blev rätt så bra. Det ska bli fler mössor i samma stil, den var rolig att sticka. Tänker mig att jag kan göra ett gäng i barnstorlek med olika figurer på och sälja i butiken. Det är iaf planen får se hur många jag ids göra.




Det här är mössans insida. Jag tänkte fodra den med fleece, som jag köpte men fy så läskigt det var. Elektriskt så det knittrade och slog blixtrar bara man tittade på det. Yieck! Så det fick bli en annan lösning. Jag slaktade en gammal jacka jag hade som jag aldrig använder och tog fodret från den och sydde till mössfoder. Ja som sagt, recycling är bra!



Gullegubben var inte hemma när mössan blev klar så grannkillen modellade :) Den passar nästan till honom också, lite stor bara.



När bilden är överexponerad går det att se mönstren annars är de rätt diskreta för färgerna är så pass mörka. Jag är nöjd med de flätade kanterna.

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Superfin - du är så kreativ!

näää fleece är inget kul bättre och slakta något gammalt! ;-))

2012-02-15 @ 22:39:56
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se
Postat av: Raija

Håller med om att fleece inte är kul på vintern. Tur att du hade något annat du kunde använda. Väldigt fin blev mössan och tur att grannkillen om och var modell, så du kunde få en fina bilder...:-)

2012-02-15 @ 23:01:59
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Kalle

Grymma mössor


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0