syfestivalsbesvikelse och busig Lennart



Igår var jag och en kompis till Syfestivalen i Älvsjö. En handarbetsmässa som jag aldrig förut varit till. Jag tog med stora plånboken och tänkte att - nu jäklar! nu ska jag passa på och skaffa mig allt det som jag behöver. Till och med om de har provdockor så ska jag köpa en! Stor besvikelse :( Det fanns knappt någonting, inget vliselin, ingen kuddstoppning, inga provdockor, inga trycknappar - det fanns nästan ingenting av allt det jag hade skrivit upp på min handlingslista. Garn fanns, fast väldigt mycket samma samma, tyg också väldigt tunnsått. Trist! Jag lyckades efter mycket letande hitta en del garn till hyfsat pris som fick följa med hem, ett par tyglappar och aidaväv. Enda braiga är att jag har det mesta av pengarna kvar ;)



Får jag presentera hunden Lennart! Han bara såg ut som en Lennart när han blev klar så så fick det bli (alla likheter med kända Lennarts är helt slumpmässiga).
Det är han som ska få pyjamas, jajamen en randig en i vitt och blått. Innan jag börjar med pyjamas eller andra kläder ska jag nog sticka ytterligare en Lennart eller kanske det blir en Åke... vem vet. Jag ska skriva ner mönstret när jag gör nästa jycke så jag har till framtida behov.






NEJ LENNART! DU FÅR INTE HOPPA I SÄNGEN!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Ha ha ----- ja skratta inte åt det där med Syfestivalen utan åt Lennarts buseri! Så söt (förlåt Lennart du vill vara tufff ju) och titta på blicken....som Wilmas! Vad bra att du "sköter dig" och skriver ner beskrivningarna ;-))

Jag har inte varit på Syfestivalen nu på flera år igen för jag är också besviken på den - mycket samma som du skriver och om det vore bra mycket samma vore det ju en sak. Jag hör av en del andra att de tycker det är bra och då tänker jag att jag måste gå dit...jaha det var som förra gången tänker jag....och så stannar jag hemma igen några gånger och så upprepar sig detta med jämna mellanrum....och det ser alltid likadant ut där.

2012-02-20 @ 06:35:29
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Raija

Ha ha ha....fy på sig, Lennart. Inga hundar i sängen. Men väldigt söt är han och lätt att smälta för, speciellt med de ögonen.



Trist att du inte hittade vad du hoppats på syfestivalen. Men jag ser att det blev en del garn och snart får vi säkert bekanta oss med nya figurer.

2012-02-20 @ 08:27:15
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Ingegerd

Ha,ha! Vi har en bekant som heter Lennart, men han är inte alls så busig som Din virkade hund. Jag var ledsen över att inte kunna gå på syfestivalen pga ond rygg, men så synd att ni blev besvikna. I stället skickade jag efter lite fina tyger. Snart ska jag sätta ihop dem. Ska bli spännande att få se Lennarts pyjamas!

2012-02-22 @ 21:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0