arbetsfördelning



Så här är arbetsfördelningen hemma hos oss. Wilma myser i soffan.
Myser och hårar ner. Nu är det på sluttampen på senaste hårfällningsperioden - hoppas jag! Det blev dessvärre ingen skillnad med fällningen när vi bytte till färskfoder. Hon fäller lika mycket som tidigare. Jag dammsuger och fem minuter senare är det halt av hår på golvet igen. Usch inte kul alls.  Egentligen borde hon inte få ligga i soffan tills hårandet är över... men jag har inte hjärta att köra ner lillskruttan.



Min händige Gullegubbe fixar med nåt i huset. I går började han lägga golv i källaren. Hurra va bra :)




När jag inte dammsuger stickar jag allt jag hinner. De här gjorde jag igår. Idag blir det ett till par likadana men i annan färg.

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Uj uj vad hon mår gott där i soffan!

Jistarns vilka snygga vantar! Är det eget mönster?

2012-01-15 @ 17:35:07
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: NillaK

Menar du att du stickar ett par såna vantar på en dag? Med det mönstret? Hjälp, antingen är du världens snabbaste stickare, eller också är jag världens långsammaste! :) Jättefina är de i vilket fall!

2012-01-16 @ 13:38:32
URL: http://alladagarsomgick.blogspot.com
Postat av: Raija

Du får välja en hund som inte hårar nästa gång. Jag har två som inte gör det och den stora fäller en del, men det samlas i högar utefter väggarna.



Annars ser arbetsfördelningen ut hos dig, som den gör hemma hos mig. Skillnaden är bara att jag inte får ihop så fina vantar som du...:-)

2012-01-16 @ 15:58:57
URL: http://www.nitida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0