minime



Hon har måtten (ca) 92-67-90, det har INTE jag. Det är därför jag kallar henne Minime.
Provdockan är från Åhléns, jag tror hon är gjord i glasfiber och så är hon täckt med ett benvitt syntettyg. Hon kostade överkomliga 600 kr. Inte så bra som en riktig provdocka men hon är fin om så bara till prydnad. Men jag tänker använda provdockan när jag leker Project Runway ;)




fint :)




Perfekt att ha en Minime när man ska prova och fota sjalar och annat. Den här sjalen... mer som en scarf egentligen har jag precis virkat färdigt. Jag tycker den blev fin, synd bara att garnet inte räckte till att göra en franskant längst ner som jag hade tänkt.




En variant vore att virka på en kant med knyppelgarn.. det har nästan samma färg som scarfgarnet. Ja få se hur jag gör.. om jag ids. I vilket fall som helst så tänker jag virka fler såna här scarfs, mysig i bomull och användbar nu på våren och kyliga sommarkvällar.



Så här ser mitt Project Runway - rum ut nu. Jag har börjat tömma skåp där alla tyger ska in och vid lilla bordet ska jag sitta och sy och stora bordet är för tillklippning. Det blir perfekt :) Mitt nya lekrum!

Kommentarer
Postat av: NillaK

Åh, vilket härligt ljust rum att leka loss i... Lyckost! :) Jag har visserligen också ett lekrum, men jag delar det med två yrhättor. Fast jag ska nog inte skylla värsta röran på dem, haha! Perfekt att fota sjalar på minime, det brukar vara så svårt att få till annars. Du har mycket att vara glad över, du! ;)

2012-03-14 @ 16:38:06
URL: http://alladagarsomgick.blogspot.com
Postat av: Maria

Vad fin sjal du har virkat och vad härligt med ett eget lekrum! Sneglade på ditt växthus också, hmm det går inte av för hackor det heller.

2012-03-14 @ 16:46:17
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com
Postat av: Dorothea

Men, vad fint! :) Skulle du inte kunna göra dina fina foton "förstor-bara"? Ibland är det svårt att se alla de fina detaljerna på min lilla laptop skärm.... :(

2012-03-14 @ 19:49:21
Postat av: Dorothea

p.s. tycker jättemycket om bloggens nya "look" d.s. :)

2012-03-14 @ 19:50:41
Postat av: Pysselfarmor

Blir helt avundsjuk på ditt tjusiga rum/stuga! Med kök och allt oj oj oj...



Minime verkar bra att ha! Och vilken vacker sjal du gjort....så fin!

2012-03-14 @ 22:35:42
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Raija

Blir avundsjuk på ditt fina project runway rum....ett sånt skulle man ha...:-). Provdockan är jättefin och synd att hon är så nätt.

2012-03-15 @ 10:34:34
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Vida

Vad snygg nya headern är :)

2012-03-16 @ 21:57:54
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Tina

Har tittat på den dockan men... Går det att nåla i dockan?

2012-03-23 @ 16:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0