borde städa i trädgården



Solen skiner men det hindrar inte att jag sitter i syrummet och jobbar, kan bara inte låta bli ;)
Fast egentligen borde jag vara ute i trädgården och klippa bort vissna perenner och räfsa.. äh får bli en annan dag. Det senaste jag sytt är en Vita Hund. Jag  har gjort sådana tidigare.



Den här fick ett hårband med blomma och blommig vårklänning med knytband i nacken. Armar och ben är fastsydda med garn, tunt mölnlyckes bomullsgarn. Det är starkt och bra. För att dölja stygnen sydde jag fast knappar vid lederna.




Gullegubben har snickrat en låda till mig. Jag har målat den vit.



Det blev en bostad till det här gänget. Pytteliten, ligger i sängen med sin nalle. På golvet står Yttepytte, Pyttelitens hund. När jag gjorde figurerna förut var det meningen att de skulle bo i en tavla men de fick inte plats, Pyttlitens huvud var för stort, så därför behövdes en låda.



Alla kläder på sträcket är av och påtagbara, hatten också. Sängen och lilla provdockan köpte jag på miniatyrmässan. Sängkläderna har jag sytt och mormorsfilten har jag virkat av broderigarn. Mattan är också virkad.



Pytteliten är .... pytteliten.

Kommentarer
Postat av: Ankii

Who..vill ha!! Vilka fina saker. Pytteliten, så söt. Vilket pill att få till dessa minisaker:)

Hunden - kanonfin. Ska du inte börja sälja snart??



Kramiz

2012-03-26 @ 11:04:56
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Ingegerd

Men, men.... så underbart, fantastiskt gulligt med den lilla Pytteliten. Hunden har verkligen karaktär, hur kan Du göra så fina saker! Trädgården finns ju kvar, en annan dag.

2012-03-26 @ 19:29:35
Postat av: Pysselfarmor

Du är helt makalös på att göra vackra saker.

Harkel harkel du gör väl som jag så för längesedan...skriver ner mönster eller hur du gjort. Tar bilder också? Du vet den där boken som jag går och väntar på.....då ska jag ha din autograf i den ?!? ;-))

2012-03-26 @ 21:19:53
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Raija

Vita hunden är så fina med vingarna, hårband och allt. Fin liten låda du fick så Pytteliten fick flytta in.



Likadant här.....borde vara ute i trädgården, för där finns att göra :-)

2012-03-26 @ 22:59:02
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Maria

Men åh! Det var ju makalöst sött det här! Ett litet dockskåp, för det går ju att använda, så tittskåp är det väl inte? Hunden var också jättesöt!

2012-03-27 @ 15:32:47
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com
Postat av: NillaK

Ååååhhh!!! Alltså, jag förstår inte... Hur gör man så otroligt vackra saker? Det var precis såna här saker som gjorde att jag föll pladask för din blogg till att börja med, du är så begåvad!

2012-03-28 @ 10:57:16
URL: http://alladagarsomgick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0