mer Bambi



Det märks att vi snart är inne i April. Jag ska snart kasta mig ut mellan regn och hagelskurarna och hoppas att solen tittar fram. Himlen utanför syrummet lovar mer oväder så det gäller att vara tillräckligt snabb bara och ha regnkläder på och tjock tröja inunder.



Vi fick en present i den här påsen.



Visst är det en vacker illustration! Jag får lust att brodera. Brodera snirkler och fåglar och fantasidjur och färg, en massa färg.



Jag är som sagt inne på Bambi just nu. Än har jag inte sytt kläder till nya Bambidockan, det gör jag nog till kvällen tänker jag. Istället har jag i väntan på att det ska bli paus i busvädret fotat min lilla porslinsbambi. Den är en femtitalare (tror jag) som jag fyndat på loppis. Jag samlar på Bambi. Det här är min första och enda men hittar jag fler fina, de måste vara jättefina och helst gamla, då ska de få flytta hem till mig.





Hur kan man bara motstå den blicken :)


Kommentarer
Postat av: Raija

Vilken söt liten bambi du har. Förstår att du föll för den.



Presentpåsen är härligt fin med underbara färger och motivet. Ser fram emot dina broderier :-).

2012-03-30 @ 16:45:39
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Maria

Bambi på blomsteräng! Aha, gulligt!

2012-03-30 @ 21:09:06
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com
Postat av: Dorothea

Jag är också helt förtrollad av iittalas Taika just nu. Den visa ugglan och den smidiga räven spinner sagor om urtida skogar, troll och vittror- en annan värld som jag bara kan se med mitt inre öga.... Jag var i en porslinsbutik här om dagen och tittade på de fina faten, kopparna, skålarna. Insåg att jag har ju inte råd att köpa en hel servis, men kanske kan jag unna mig bara en tekopp? Men sedan kunde jag inte välja mellan den dramatiska kobolt blå, söta gräddvita, eller den grafiska svartvita- så i ren frustration vände jag på min näbbstövle-klack och gick därifrån!

2012-03-31 @ 02:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0