blom




Det är risk att det blir trädgårdsblogg här ett tag. Går inte att låta bli bara :). Plommonträdet blommar fantastiskt. Körsbärsträdet blommar också fint men en hel del av grenarna har torkat, vet inte om det beror på att trädet inte är härdigt nog, det är en japansk sort, eller om det är någon sjukdom det har. Jag ska klippa det till hösten och hoppas det tar sig.



Nä inte bara trädgårdsblogg. Jag har varit och shoppat andra blommor. Blommor i siden, bomull och spets. Tygerna ska bli dockkläder vad det lider. Bästa tygbutiken är Fashion Fabrics, den finns alldeles utanför Täby centrum på Gustaf Bergs v 17. En pytteliten butik men där finns allt man kan önska. Det svåra är att välja!
Hon säljer på nätet också.

Kommentarer
Postat av: Raija

Visst är det vackert i trädgården nu. Den här årstiden är nästan den vackraste. Har din körsbär rosa blommor eller är det en sort som inte går att äta av bären? Fin är den i vilket fall som helst och lyser säkert upp hela trädgården.

2012-05-14 @ 17:47:47
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Maria

Det är svårt att låta bli att skriva om trädgård så här års, när trädgårds och utelivet har fått grepp om en. Fina tyger du köpt!

2012-05-14 @ 20:22:03
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

Å så härliga bilder och visst är det ljuvligt ute nu. Helgen tillbringade jag på ett vackert Ingmarsö. Skiftande väderlek, men vi tjejer satt nog mest inne och handarbetade.



Tack för tipset om den tygbutiken. Jag har en son som bor i Täby så någon gång ska jag titta förbi där!

2012-05-15 @ 00:01:57
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0