mahonia



Dofterna i trädgården den här tiden på kvällen är berusande. Mahonian är värst. Bilden på henne tog jag tidigare idag. Det bara måste vara en hon så parfymerad som hon är. Jag tog bort plantan för länge sedan (för hon är gul och jag ville inte ha gult) men hon kom tillbaka mitt i en jasminbuske (chersmin ska det visst heta egentligen men wtf). Bra kämpat tjejen!. Du får stanna, jag lovar och svär. Hon är en mahonia men hon ser ut som och doftar som mimosa.

Det är sen kväll, natt skulle alldeles säkert vissa kalla det.  Gullegubben är någonstans längs norrlandskusten i en gästhamn och vid det här laget har han nog somnat sött i kojen. Jag har precis gått en sista vända på tomten, nattat alla växter och växthus och doppat näsan i äppelblom och hägg och häggmispel och magnolia och några till av mina vänner. Tänker på det man skrev i dagboken då när man var liten ... lycka är att.

Lycka är att blunda och insupa kryddig doft av blommor. Jag kan ha varit en fjäril i ett tidigare liv.. eller en hund kanske.

Kommentarer
Postat av: maria

Ha Ha! Känner igen mig i det du skriver. Fast hundar gillar ju andra dofter. /Maria

2012-05-21 @ 00:05:50
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

Det är en ljuvlig årstid! Wilma spankulerade väl runt tillsammans med dig ;-)

2012-05-21 @ 19:43:26
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Raija

Mmmmm....det lät som om du hade en riktigt mysig stund i trädgården. Önskar att jag inte var så överkänslig mot dofter, för då skulle jag också njuta. Men nu får jag bara njuta med kameran istället.

2012-05-21 @ 22:46:36
URL: http://www.nitida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0